40 پروژه در بخش درمان تامین اجتماعی اصفهان در حال اجرا و طراحی است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان در دولت سیزدهم یکی از موفق ترین خدمات خویش را ارائه کرده است و نشانی و مستند این کار، توسعه فیزیکی و کیفی است که در استان های مختلف شاهد آن هستیم.

دکتر رجالی ادامه داد: به طور میانگین توسعه هایی که در این دولت در 3 سال اخیر رخ داد  با ۱۰ سال پیش قابل مقایسه نیست.  در استان اصفهان هم اکنون حدود ۴۰  پروژه در حال اجرا و طراحی است که 10 پروژه آن با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه و بودجه در دست اجرا است و با توجه مجوز ساخت بیمارستان 500 تختخوابی شهرک کشوری با پیش بینی بودجه حدود ۹ هزار میلیارد تومان در دست طراحی و مناقصه است و حدود ۵ پروژه در دست شناسایی و تهیه زمین است که با توجه به مصوبه هیات مدیره ان شاالله پس از تهیه زمین این پروژه ها آغاز و اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: حجم پروژه ها در استان اصفهان فقط در 3 سال اخیر بسیار زیاد هست و در رابطه با 3 پروژه ای که در این روز افتتاح و شروع به کار شده ؛ توضیح داد اولین پروژه آزمایشگاه بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) نجف آباد با متراژ ۵۴۰ متر که در طی سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با اعتبار مبلغ ۱۳ میلیارد تومان ساخته شده است. پروژه بعدی پروژه ای سی یو بیمارستان حضرت فاطمه زهرا با  متراژ ۳۲۴  متر در سال ۱۴۰۰اغاز گردید و در پایان سال ۱۴۰۲ با مبلغ حدود ۱۰ میلیارد تومان به اتمام رسید و پروژه سوم؛ هتلینگ بخش بستری داخلی بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان با متراژ ۶۹۰ متر که از فروردین ماه ۱۴۰۲ اغاز شد به مبلغ حدود ۱۱ میلیارد و در خردادماه 1403 پایان یافت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: در مجموع حجم پروژه ها در این 2 سال اخیر یعنی سال  1401 و 1402 چه آنهایی که در حال اجراست و چه آنهایی که در مناقصه است حدود 20.000 میلیارد تومان است که نشان دهنده توسعه بسیار زیادی است که در بحث درمان مستقیم در استان اصفهان اتفاق افتاده و مدرکی است که نشان می دهد نگاه مدیر عامل محترم و دولت سیزدهم در توسعه خدمت رسانی به مردم بوده و بایستی خدمات عملیاتی شده و اجرا شود.

در پایان دکتر رجالی اظهار امیدواری کرد و گفت: ان شاالله بیشتر پروژه هایی که در دست اجرا است تا نیمه اول ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.

مدیر کل هماهنگی استان ها تامین اجتماعی گفت: استان اصفهان با 3 بیمارستان ، 28 مرکز درمانی ، 44 شعبه و 15 کارگزاری حدود 72 درصد بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را به خود اختصاص داده است یعنی از مجموع 5 میلیون و سیصد هزار نفر 3 میلیون و هشتصد هزار نفر در این استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و از این منظر 40 پروژه که دکتر رجالی اشاره کردند ستاد را امیدوار می کند که خدمت به ذیحقش می رسد خدماتی را که در استان ارائه می شود در 3 بیمارستانی که فعالیت درمانی گسترده ای با 403 تخت بیمارستان دکتر شریعتی و 115 تخت بیمارستان فاطنمه الزهرا نجف اباد و همچنین 256 تخت دربیمارستان غرضی دارد  و شاهد رضایتمندی بالای 90 درصد مخاطبین، بیمه شدگان و مستمری بگیران هستیم.

دکتر اکبر پوراشاره کرد: بررسی آمار رضایتمندی موجب خوشحالی است و از دکتر رجالی و تیم درمان تشکر و قدردانی می کنم. این رضایتمندی حاصل کار جهادی است و همچنین همکاران بیمه ای جناب آقای حاجی کاظمی که مطالبات سازمان را در جذب مطالبات نزدیک به ۴۷ شعبه در سطح استان  و در قالب نرمی که ابلاغ شده بود محقق کردند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مناطق بیمه ای را به صورت کارشناسی بررسی کنیم این انتظار می رود از 5 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفر بیمه شده اصلی در این استان وجود دارد بایستی خدمات بیمه ای بیشتری برای افرادی که از تامین اجتماعی خدمات می گیرند انجام شود تا جذب بیمه شده بیشتری داشته باشیم.

همچنین دکتر اکبرپورگفت: فرصت های خوبی در اصفهان برای کار و تلاش وجود دارد. اصفهان جزو استان های برتر در بسیاری از حوزه ها می باشد. ضریب پشتیبانی پشتوانه استان 4/3 است یعنی از 2/4 میانگین کشوری کمتر است  بنابراین با تقویت ضریب پشتیبانی به سمت به توسعه خدمت برویم.

اکبر پور با اشاره به اضافه شدن ۲۰۰ قلم دارو به فارماکوپه دارویی سازمان گفت: "اکنون با کمترین مشکل روبرو هستیم و در این بخش رضایتمندی ۹۲ درصدی وجود دارد از این رو از حوزه درمان تشکر و قدردانی می کنم."

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل علاقه مندی به سازمان تامین اجتماعی در جلسه حاضر شدم نکته جالب در این جلسه این بود مدیرعامل سازمان اظهار داشت باتوجه به بدهی هایی که در سازمان موجود بود بدهی جدید توسط سازمان تولید نشده است  و از مسئولین اجتماعی در سطح کشور وهمچنین از مدیران استانی تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه بخشی گفت: ازمسئولین تقاضا دارم که نگاه ویژه به استان اصفهان شود. مراکز درمانی اصفهان صرفا به شهروندان اصفهانی تعلق ندارد و محل رجوع استان های دیگر بخصوص از چارمحال و خوزستان می باشد که در آمارها دیده نشده است که با مجموع بیمه شده های استان این رقم نزدیک به90 درصد می رسد که این امکانات کفاف بیمه شدگان عزیز را نمی دهد و علی رغم تلاش شبانه روزی گله مندی هایی داریم که امید است با نگاه ویژه سازمان به استان شاهد کاهش آلام مردم باشیم.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1022123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟