۲۰۰ واحدمسکونی شهرک بهشتی همدان به متقاضیان واگذار شد

به گزارش رکنا از همدان، استاندار همدان در این آیین گفت: ۳۷ هزار واحد مسکونی در این استان در حال احداث است و در تمام شهرها با همراهی و انسجام دستگاه‌های اجرایی زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: ۳۳ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در حال احداث است و چهار هزار واحد دیگر در قالب خودمالکی و دیگر نهادها ساخته می‌شود.

استاندار همدان گفت: پنج هزار قطعه زمین در روستاها و ۷۵۰ قطعه زمین دیگر در شهرها در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

قاسمی فرزاد افزود: تسهیلات بانکی نیز برای ساخت واحد مسکونی در روستاها سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرها پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی یادآور شد: ۱۴۵ هکتار از اراضی دولتی متعلق به استانداری برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن شهر همدان اختصاص یافت و با عزم و اراده‌ دولت مردمی و انقلابی ایران قوی پروژه‌ احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی کوی پرواز در این زمین در حال اجرا است.

مقام عالی دولت در استان همدان ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن روستایی در هفته دولت سال‌جاری چهار هزار و ۱۰ واحد و در دهه‌ مبارک فجر امسال نیز ۲ هزار و ۴۵۰ واحد و در مجموع به تعداد ۶ هزار و ۴۶۰ واحد به متقاضیان واگذار شده است.

استاندار همدان گفت: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن روستایی معیشت‌محور احداث شده تا اشتغال خانوار نیز تامین شود.

قاسمی فرزاد افزود: هزار و ۴۳۳ پروژه در ایام‌الله دهه‌ مبارک فجر مورد افتتاح و کلنگ‌زنی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: کلنگ‌زنی پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها در دهه‌ مبارک فجر انقلاب‌اسلامی آغاز شد مشروط به تامین اعتبارشان بوده است.

 

کدخبر: 973157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟