بزرگترین بیمارستان هزار تختخوابی غرب کشور در همدان / بزودی کنلگ زنی می شود

به گزارش رکنا از همدان، دکتر محمد مهدی مجذوبی گفت: در حال حاضر  مراحل جانمایی این بیمارستان انجام شده  و امیدواریم طی یک ماه آینده نهایی شده و کلنگ زنی آن در سال 1401 انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدایی سال دانشگاه علوم پزشکی همدان در پروژه‌های عمرانی رشد چشمگیر داشته است، افزود:  افتتاح ساختمان جدید بیمارستان فاطمیه ،  راه‌اندازی مجدد روند احداث مرکز سرطان و همچنین بیمارستان اکباتان با 96 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه افتتاح از شاخص ترین پروژه های عمرانی در طی سالجاری بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به کارهای انجام شده در راستای شعار سال،ابراز کرد: در این حوزه وبا توجه به مراکز رشد، راه اندازی مرکز شتابدهی، تخصیص فضای جدید برای استقرار هسته‌های رشد، 21 مورد اختراع داخلی، اقدام دانشگاه در جهت دریافت مجور پارک علم و فناوری حوزه سلامت، برای تولید محصولات سلامت محور در دانشگاه ازجمله کارهای انجام شده در این راستابوده است.

دکتر مجذوبی یادآور شد: راه‌اندازی کلینیک پالس‌تراپی، کلینیک توانبخشی، سلامتکده و دپارتمان طب ایرانی، درمانگاه طب ایرانی در بیمارستان سینا و رادیوتراپی دولتی که جزء پیشرفته ترین دستگاه‌ها ی امروزه بوده و خدمات مناسب را به بیماران ارائه می‌دهد، از جمله اقداماتی است که طی یک‌سال گذشته پیگیری شده و در اختیار مردم است.

 آب تالوار از نظر آرسنیک در سطح استاندارد است

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطر نشان کرد: دانشگاه و مجموعه مدیریت استان در بحث آب تالوار با تعصب وارد شده و آب خروجی، از نظر آرسنیک در سطح استاندارد می‌باشد.که این مهم با روش‌هایی که وزارت نیرو انجام داد حاصل شد.

وی در خصوص تغییر در رنگ و بوی آب در برخی مناطق استان، گفت: اگر چه کنترل شبکه در بخش‌های مختلف بررسی و آزمایش می‌شود،اما در این خصوص نیز برای بررسی آن تیمی در نظر گرفته خواهد شد.

در ادامه جلسه معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سهم دانشگاه از مصوبات سفر ریاست جمهوری ۱۳۲۰ میلیارد تومان است با پیگیری‌های رییس و مسئولین دانشگاه محقق شد و نسبت به دیگر استانها رقم قابل توجهی است.‌

دکتر بابک یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: احداث مرکز جامع سرطان از سال ۹۶ با ۲۱۷ تخت آغاز شده و فاز اول آن با ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در شهریورماه ۱۴۰۰ راه اندازی شد، این پروژه تاکنون پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی داشته است و تا دو سال آینده بخش عمده‌ای از آن به اتمام خواهد رسید.

به زودی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان جذب نیرو خواهد داشت

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان اکباتان از سال ۸۷ با توجه به نیازهای آن موقع آغاز شده و در حال تلاش برای تطبیق با نیارهای حال حاضر استان هستیم عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا بیمارستان اکباتان در سال جاری بهره‌برداری شود و با نیازهای امروز استان تطبیق می‌دهیم و اکنون 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 25 میلیارد تومان تجهیزات به این بیمارستان داده شده است و از سفر ریاست جمهوری 350 میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافته است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال پیگیری برای ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در شهر همدان هستیم و ۱۲ پروژه اورژانس جاده‌ای داریم گفت: پروژه های خاتمه یافته دانشگاه علوم پزشکی همدان امسال 12 مورد به وسعت 9 هزار و 500 متر مربع و 112 میلیارد تومان اعتبار است و 16 طرح بهداشتی دیگر به میزان 175 میلیارد تومان و وسعت 13 هزار و 500 متر مربع تا اردیبهشت سال آینده آماده افتتاح می شود.

وی با اشاره به توسعه متوازن امکانات، توضیح داد: در پروژه‌های حوزه سلامت فقط به مراکز شهری توجه نداریم و در مراکز روستایی با سرعت و قدرت پیش می‌رویم و بر این اساس که ۱۸۳ میلیارد تومان برای ۱۱۰ پروژه مصوب شده است به صورت متوازن، همه پروژه‌ها در مناطق شهری و روستایی احداث می‌شود.

دکتر یوسفی بیان کرد: ۷۵ خانه روستایی تا مرداد ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می رسد همچنین در سطح مرکز بهداشت همدان ۷ پروژه را به بهره‌برداری خواهیم رساند.  

وی همچنین به جذب نیرو در فروردین‌ماه گذشته اشاره کرد و افزود: طی سه مرحله در ماه‌های دی، بهمن و اسفند نیز در بخش‌های مختلف جذب نیرو خواهیم داشت.

عارفه سلیمانی /همدان

 

 

 

 

 

کدخبر: 855965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟