شرط مادر مَقتُول برای قاتلی که یک بار بخشیده شده بود

به گزارش رکنا، ساعت 11 شامگاه 12 تیرماه سال 72 پسر جوانی که با مرگ دست و پنجه نرم می کرد به بیمارستان امیرالمومنین منتقل شد اما در حالی که پزشکان با اقدامات پزشکی در تلاش برای نجات جان این جوان سرباز بودند وی تسلیم مرگ شد.
همین کافی بود تا ماجرای مرگ مرموز پسر 20 ساله به پلیس مخابره شود و خیلی زود ماموران با حضور در بیمارستان با توجه به آثار کبودی روی گردن و بدن پسر جوان فرضیه یک جنایت را پیش روی خود قرار دادند.
در گام بعدی ماموران دایره جنایی پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس ویژه قتل وارد عمل شدند و در همان ابتدا به سراغ پسر جوانی که علیرضا را به بیمارستان رسانده بودند رفته و وی را هدف تحقیق قرار دادند.
فرشید در تحقیقات ابتدایی به ماموران گفت: معمولا هربار که از پادگان فرار می کردیم به خانه دوستانمان می رفتیم که امروز علیرضا از پادگان فرار کرد و به خانه من آمد و فکر کنم با یکی از بچه محل ها هروئین کشیده بود چون وقتی وارد خانه شد حالش خوب نبود که ناگهان بیهوش روی زمین افتاد و فکر کنم به خاطرکشیدن مواد مخدر ، ایست قلبی کرده بود که او را سریع به بیمارستان رساندم.
در ادامه کارشناسان پزشکی قانونی خفگی را علت مرگ علیرضا اعلام کردند که در این مرحله فرشید به ناچار لب به اعتراف گشود.
این جوان در بازجویی ها گفت: از قدیم با علیرضا اختلاف داشتم و وقتی به خانه من آمد با هم درگیر شدیم که با طنابی که در خانه بود او را خفه کردم و وقتی علیرضا نیمه جان روی زمین افتاده بود از کاری که کردم پشیمان شدم و او را به بیمارستان رساندم که بی فایده بود.
بدین ترتیب پس از اعترافات این متهم، پرونده در شعبه 1608 دادگاه جنایی مورد بررسی قرار گرفت و فرشید برای آخرین بار برای دفاع پیش روی قضات دادگاه قرار گرفت و ادعای جدیدی را مطرح کرد.
این متهم در اعترافاتش گفت: علیرضا در گذشته سابقه خودکشی داشت و فکر می کنم روز حادثه علیرضا اقدام به خودکشی کرده بود که پس از پشیمانی خود را از طناب دار نجات داده و به خانه من آمد که پس از انتقالش به بیمارستان به کام مرگ فرو رفت.
قاضی دادگاه پس از شنیدن اظهارات متهم باتوجه به مدارک و شواهد موجود در پرونده فرشید را به قصاص نفس - اعدام - محکوم کرد.
با صدور این حکم از سوی دیوان عالی کشور ایراداتی به پرونده گرفته شد تا این حکم اعلام شده مورد تایید قرار گرفت.
فرشید خود را در یک قدمی چوبه دار می دید پدر علیرضا با مراجعه به دادسرای امور جنایی از حق خودش گذشت و خواستار بخشش قاتل پسرش شد و این در حالی بود که مادر علیرضا اصرار به اعدام قاتل پسرش داشت تا اینکه تصمیم به دریافت دیه برای بخشیدن فرشید گرفت.
بنا به این گزارش، فرشید با شرط مادر مقتول باید یک سوم دیه یک مرد کامل را که 63 میلیون تومان است را برای آزادی اش پرداخت کند که با توجه به وضعیت مالی این خانواده شعبه اجرای احکام از خیرین خواست تا برای کمک به آزادی این جوان متهم به قتل به دادسرای ناحیه 27 تهران مراجعه کنند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 191365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟