ترامپ: ایران می‌تواند کشوری قدرتمند باشداما نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد

  دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور گفت : من انواع تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردم اما تنها چیزی که می‌خواستم این بود که آنها سلاح هسته‌ای نداشته باشند.

به گزارش تارنمای فاکس نیوز، رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان سخنرانی در اجتماع هواداران خود در ایالت میشیگان، گفت: ایرانی‌ها افراد بسیار باهوشی هستند و من به دنبال صدمه زدن به آنها نبودم.

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخاباتی آتی ریاست جمهوری آمریکا، گفت: به عقیده من ایرانی‌ها می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند و ایران می‌تواند به کشوری قدرتمند و زیبا تبدیل شود اما آنها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند و قرار نیست این اتفاق به وقوع بپیوندد.

نشریه پولیتیکو نیز پیش تر در گزارشی نوشت: رئیس جمهور پیشین آمریکا مدعی شد آماده است مذاکره با ایران را درباره نسخه جدیدی از توافق هسته‌ای آغاز کند.

این رسانه آمریکایی، افزود: دونالد ترامپ روز پنجشنبه (پنجم مهر / ۲۶ سپتامبر) در نشستی خبری به خبرنگاران گفت که آماده است با ایران درباره نسخه جدید توافق هسته‌ای که وی قبلا به عنوان رئیس جمهور آمریکا آن را پاره کرده بود، مذاکره کند.

وی در گفت‌ وگو با خبرنگاران در نیویورک، از بیان جزئیات مذاکره در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خودداری کرد اما با تکرار ادعای تهدید برنامه هسته‌ای ایران، مذاکرات را ضروری دانست.

کدخبر: 1046741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟