برکناری نتانیاهو تحت چه شرایطی صورت می گیرد ؟ / استراتژی نتانیاهو چیست ؟!

به گزارش رکنا؛مجتبی فردوسی پور،سفیر سابق ایران در اردن و مشاور وزیر امور خارجه در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت:تغییر نتانیاهو با دو فرآیند امکان پذیر است، فرایند اول اقدام قضایی علیه پرونده های وی و خانواده اش است که این موضوع را با تغییر و اصلاح فرآیند قضایی مدیریت کرده است. فرآیند دوم فشار افکار عمومی در فلسطین اشغالی است. فرایندی که تجربه آن نیز در تاریخ رژیم صهیونیستی واضح و مبرهن است.

این کارشناس بین الملل ادامه داد:پرونده های او در نخستین مورد مربوط به شکست سنگین رژیم در جنگ یوم کیپور در 1973میلادی است که به سقوط نخست وزیر رژیم گلدمایر انجامید، دومین مورد شکست رژیم در جنگ 1982م لبنان بود و سومین مورد شکست رژیم در جنگ تابستان سال 2006م جنگ 33روزه لبنان است که به سقوط نخست وزیران رژیم صهیونیستی بعد دوسال گذشت جنگ به ترتیب مناخین بگین و ایهود اولمرت ناچار به استعفا شدند.

فردوسی پور افزود:اکنون هم چنین فشار هایی از خارج به ویژه ایالات متحده آمریکا و داخل افکار عمومی علیه نتانیاهو فزونی گرفته اما نتانیاهو نجات خود را مقدم بر مصلحت یهودیان و جامعه صهیونیستی دانسته و حاضر به کناره گیری و یا برگزاری انتخابات زود هنگام نیست. البته تردیدی نیست که دیر یا زود بویژه چه بسا در آستانه‌ی سالگشت عملیات طوفان الاقصی این موضوع محقق شود.

سفیر سابق ایران در اردن افزود:هرچند که معتقدیم دولت او در 11 اکتبر و پس از وقوع عملیات طوفان الاقصی با تشکیل دولت شرایط اضطرار و حتی پس انحلال آن و تمسک به شورای کوچک جنگ خود بخود شکست خورده و توان اداره جنگ را از دست داده است. 

 

کدخبر: 1038859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟