بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت دفاع در مجلس / موافقان ومخالفان درباره سرتیپ عزیز نصیرزاده چه گفتند

به گزارش رکنا از خانه ملت ، در ابتدای این جلسه،  کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تصدی سرتیپ عزیز نصیرزاده برای پست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موافقت کرد.

طهماسبی: نصیرزاده برنامه‌ای هدفمند برای وزارت دفاع دارد

 نماینده مردم استهبان در مجلس شورای اسلامی گفت: داشتن برنامه هدفمند و تقویت بنیه دفاعی از ویژگی های وزیر پیشنهادی دفاع است. همچنین متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، ایجاد بیمه نوین نیروهای مسلح، توسعه نظام حمایتی جامع از نیروهای مسلح از دیگر ویژگی‌های امیر نصیرزاده است‌.

فرهاد طهماسبی در جریان جلسه علنی امروز( دوشنبه ) در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع گفت: دکتر نصیرزاده ۴۰ سال سابقه دفاعی و میدانی دارد و پله به پله مراحل رشد مدیریتی را طی کرد. جامعیت شخصیتی و تخصصی و جهادی ایشان حائز اهمیت است. هماهنگ سازی در نقش آفرینی وزارت دفاع با نیروهای مسلح و مجلس از ویژگی های ایشان است.

طهماسبی تاکید کرد: خواست عموم ملت حمایت و پشتیبانی از نیروی های مسلح و تقویت معیشت آنان است. تا امروز نیروهای مسلح با اقتدار برای مردم نقش آفرینی کردند. با حضور امیر نصیرزاده این اتفاق تثبیت خواهد شد.

زارع: برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی دفاع مطابق اسناد بالادستی است

 نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای نصیرزاده در هر سمت و مسئولیتی توانمندی های خود را در ارتقای بنیه دفاعی به کار بستند و همواره موفق ترین فرمانده بوده اند.

رحیم زارع، نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع گفت: وزارت دفاع باید به سمت هوش مصنوعی رود. وزیر پیشنهادی دفاع دومین وزیری هستند که خلبان هستند و این اوج تخصص و توان ایشان را می‌رساند. خیلی از علوم از وزارت دفاع نشر پیدا کرد.

زارع یادآور شد: برنامه ارائه شده مطابق برنامه و اسناد بالادستی است. تامین پایدار منابع در ارتقای قدرت دفاعی، دستیابی به قدرت علمی، روزآمدسازی فناوری های دانش بنیان، ارتقای جهشی تجهیزات پیشرفته و اکتساب فناوری های نو ظهور از جمله برنامه های ایشان بوده است. امیدواریم در نهایت کسی به عنوان وزیر معرفی شود که مورد تایید رهبر انقلاب باشد.

سلیمانی: معیشت نیروهای مسلح مورد توجه قرار گیرد

نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی از وزیر پیشنهادی دفاع خواست که تمامی توان خود را برای توجه به وضعیت معیشتی نیروهای مسلح و کارآمدتر کردن نیروها در وزارت دفاع و حفظ آنها انجام دهد.

یاسر سلیمانی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف امیرسرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع اظهار کرد: من مخالف آقای نصیرزاده نیستم و افتخار می‌کنم که در کنار شما هم هستم اما لازم است که چند نکته را بیان کنم.

وی اضافه کرد: سوال این است که چرا اسماعیل هنیه در تهران ترور شد و قطعا باید نقش پیگیرانه و پیش‌دستانه به خصوص در حوزه فناوری‌های نوین را مورد نظر قرار دهیم و فراموش نکنیم که ذات صهیونیست‌ها براساس ترس و وحشت است. آنان هر زمان که با جواب مواجه شدند جرات انجام هیچ اقدامی را نداشتند.

سلیمانی با برشمردن ویژگی‌های سردار سلیمانی اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم که در راه شهید سلیمانی باشیم چون همه دیدند که شهادت ایشان و ابومهدی المهندس هیچ خللی در جبهه مقاومت ایجاد نکرد و همین اتفاق بعد از شهادت شهید هنیه رخ داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به معیشت نیروهای مسلح گفت: باید تمامی توان به کار گرفته شود که نیروهای کارآمد و زبده در وزارت دفاع حفظ شوند نه این‌که آنهاب به خاطر مسائل معیشتی به جاهای دیگر بروند این خیلی بد است که کسی که لب مرز ماموریت دارد حقوقی مساوی با فردی بگیرد که ماموریتی در تهران داشته و در هتل اسکان دارد.

 بابایی: رفاه نیروهای مسلح مورد توجه قرار گیرد

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید رفاه نیروهای مسلح و وضع مسکن و معیشت آنها مورد توجه وزیر دفاع قرار گیرد.

علی بابایی کارنامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز( دوشنبه ) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف امیرسرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع اظهار کرد: این‌که امیرسرتیپ نصیرزاده به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، یعنی شاخص‌های لازم را داشته و خود را توانسته ثابت کند منتها لازم است که ما در مجلس نکاتی را بیان کنیم.

وی خواستار توجه به وضعیت رفاه نیروهای مسلح و بازنشستگان و وضعیت مسکن و معیشت نیروهای مسلح شد.

کدخبر: 1031388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟