بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دادگستری در مجلس / موافقان ومخالفان رحیمی چه گفتند

به گزارش رکنا از خانه ملت ، درابتدای این جلسه،  علی آذری ضمن قرائت گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی درباره وزیر پیشنهادی دادگستری ، از موافقت این کمیسیون با برنامه های امین حسنی رحیمی خبر داد.

صباغیان: سازمان تعزیرات نظارت کافی بر بازار ندارد

 نماینده بافق و مهریز با انتقاد از عملکرد سازمان تعزیرات گفت که سازمان تعزیرات نظارت کافی بر بازار ندارد و با متخلفان برخورد نمی‌شود که انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی دادگستری این رویه را اصلاح کند.

محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز( دوشنبه )  مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهاد دادگستری با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی گفت: آقای رحیمی برخورد خوب و پاسخگویی و سعه صدر دارد که ما از ایشان حمایت می‌کنیم اما انتظاراتی را هم داریم.

وی مهمترین رسالت وزارت دادگستری را رابطه بین قوای مقننه و قضاییه دانست و افزود: تقریبا نظارت مجلس بر قوه قضاییه از طریق وزارت دادگستری انجام می‌شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه در خیلی از موارد حق مردم در دادگاه ضایع می‌شود و برخورد خوبی با آنها نمی‌شود و نمایندگان هم نمی‌توانند کاری کنند. انتظار می‌رود در این باره وزارت دادگستری چابکی داشته باشد.

صباغیان با انتقاد از عدم رسیدگی قوه قضاییه به گزارش‌های نظارتی مجلس همچون اعمال ماده ۲۳۴ و تحقیق و تفحص‌ها، خواستار رسیدگی وزیر دادگستری شد.

وی همچنین از عملکرد سازمان تعزیرات انتقاد کرد و گفت: سازمان تعزیرات نظارت کافی بر بازار ندارد و قیمت‌ها متفاوت است. همچنین برخوردی با متخلفان صورت نمی‌گیرد و باید این رویه اصلاح شود.

توسلی: «رحیمی» مراتب مدیریتی را آسانسوری طی نکرده است

 نماینده بهار و کبودرآهنگ با اشاره به سوابق تحصیلی و مدیریتی وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: آقای رحیمی به مسئولیت‌های خود آشناست و آسانسوری سال‌های مدیریتی‌اش را طی نکرده است.

فتح‌الله توسلی در جلسه امروز( دوشنبه ) مجلس به عنوان موافق امین‌حسین امینی وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: در برنامه هفتم توسعه به موضوع تامین حقوق فردی و اجتماعی و عدالت تاکید شده است که آقای رحیمی متخصص در حوزه حقوق بوده و می‌تواند این موارد را اجرایی کند.

توسلی با انتقاد از حقوق پایین قضات گفت: باید حقوق آنها افزایش پیدا کند چون قاضی قرار است پرونده‌های چندصد میلیاردی را قضاوت کند و نمی‌شود حقوق ۳۰ میلیونی بگیرد.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که ما از وزیر چه می‌خواهیم؟ گفت: ما وزیری آشنا به مسئولیت و وظایف دستگاه خود می‌خواهیم که پله به پله و نه آسانسوری بالا آمده باشد که آقای رحیمی دارای چنین شرایطی است.

اسحاقی: «رحیمی» فکری برای سازمان تعزیرات کند

 نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد سازمان تعزیرات، از وزیر پیشنهادی دادگستری خواست که فکری برای سازمان تعزیرات بکند.

سلمان اسحاقی در جلسه امروز( دوشنبه ) مجلس و در جریان بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی چهاردهم، به عنوان مخالف امین‌حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری اظهار کرد: سازمان تعزیرات از متولیان کنترل کیفیت و کمیت بازار است که سوء‌مدیریت باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری وظایف سازمان تعزیرات گفت: ما در شرایط فعلی با گران‌فروشی و قاچاق مواجه هستیم و بازار هرطور که می‌خواهد قیمت‌گذاری می‌کند بعد از حذف ارز ترجیحی هم سازمان تعزیرات اجازه افزایش قیمت‌ها را داد.

اسحاقی افزود : اگر بنزین گران شود سازمان تعزیرات چه خواهد کرد؟ اگر اتحادی بین متولیان بازار نباشد حتی پفک هم گران می‌شود؛ آقای رحیمی فکری برای سازمان تعزیرات کند.

شهرکی: وزیر پیشنهادی دادگستری مشکلات اداره ثبت اسناد را حل کند

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: از آقای رحیمی خواهش می‌کنم مشکلات ادارات ثبت اسناد را حل کند.

فرهاد شهرکی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری عنوان کرد: الکترونیکی شدن اقدامات قضایی حائز اهمیت است که در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

نماینده زابل یادآور شد: در استان سیستان و بلوچستان و دیگر استان ها شاهد خلاف هایی از ستاد مبارزه با قاچاق هستیم. از استان سیستان و بلوچستان مقدار قابل توجهی قاچاق سوخت اتفاق می افتد اما قوانین سخت قاچاق برای مردم فقط اجرا می‌شود.

شهرکی ادامه داد: آقای عارف! شما اگر به گوشی خود مراجعه کنید در یک ماه اخیر گرم ترین نقطه دنیا و آلوده ترین منطقه دنیا در چند سال اخیر در سیستان بوده است و امروز بیش از ۱۰۰ کیلومتر سرعت باد بوده و مردم نمی توانند از خانه بیرون بیایند.

وی ادامه داد: آقای عارف! امروز بیش از ۱۰۰ کشاورز جلوی فرمانداری زابل جمع شدند تا سوخت تراکتور بگیرند. لطف کنید به مردم استان سیستان بلوچستان نیز مثل مردم تهران نگاه کنید.

کدخبر: 1031273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟