کوثری :وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی مراقب باشد درگیر فساد چای دبش نشود / مخالف و موافق چه گفتند

به گزارش رکنا از خانه ملت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز(دوشنبه) در سومین روز از پنجمین  جلسه به بررسی صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه ، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پرداختند.

در ابتدای این جلسه،‌ سمیه رفیعی نظرکمیسیون کشاورزی ، آب و منابع درباره وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های غلامرضا نوری قزلجه خبر داد.

ذاکر: «نوری قزلجه » چگونه می‌خواهد بازار صادرات کشاورزی را به بهره‌برداری برساند

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با طرح پرسش‌هایی درباره برنامه‌های پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب و اصلاح نظام بازار گفت: آقای نوری چگونه می‌خواهد بازار صادرات کشاورزی را به بهره‌برداری برساند.

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس به عنوان مخالف غلامرضا نوری وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد:  با توجه به برنامه‌های ارائه شده، سوال این است که وزیر پیشنهادی چه راهکاری برای به بهره‌برداری رساندن بازار صادرات کشاورزی دارد؟ چون در برنامه‌شان از اصلاح نظام بازار و بهبود بهره‌وری سخن گفته اما راهکاری ارائه نکردند. آیا می‌خواهند با روش تهاتر پیش بروند یا روش دیگری را در پیش گیرند؟

ذاکر با بیان این‌که وزیر پیشنهادی چگونه می‌خواهد مصرف آب را کاهش دهد، اظهار کرد: چه برنامه‌ای برای مقابله با قطعی برق چاه‌های کشاورزی و حفاظت از اراضی کشاورزان و یکپارچه‌سازی آنها دارید؟ آیا می‌خواهید این کار را به قیمت تخریب آلونک کشاورزان انجام دهید یا برنامه دیگری دارید؟

کوثری: وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی مراقب باشد درگیر فساد چای دبش نشود

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان برادر به وزیر پیشنهادی کشاورزی، جناب آقای نوری قزلجه می‌گویم که شما ان‌شاءالله انتخاب خواهید شد اما این نشود که گرفتار چای دبش شوید.

اسماعیل کوثری در جلسه علنی امروز ( دوشنبه ) مجلس در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: این برای خود من که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هستم، دارای ابهام است و ان‌شاءالله که هیچ موقع آن اتفاقی که در وزارت کشاورزی دولت سیزدهم افتاد در دولت چهاردهم اتفاق نیفتد. این عزیزان به خاطر قراردادهایی که بسته می‌شود گرفتار شدند و اگر ما توجه نکنیم و آشنایی به افراد و آشنایی به قراردادها و به پشت پرده‌ها نداشته باشیم آن وقت است که گرفتار می‌شویم.

کوثری گفتی: به عنوان برادر به وزیر پیشنهادی جناب آقای نوری قزلجه می‌گویم که شما ان‌شاءالله انتخاب خواهید شد اما این نشود که گرفتار چای دبش شوید.

بخشایش: برنامه «نوری» چارچوب فکری مناسبی ندارد/ سنگ بزرگ علامت نزدن است

 نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از این‌که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با لایه‌های پنهان فساد مقابله کند، گفت: برنامه‌های آقای نوری چارچوب فکری مناسبی ندارد و تنها به کلی‌گویی بسنده کرده که حکایت از این ضرب‌المثل دارد که «سنگ بزرگ علامت نزدن است» .

احمد بخشایش در جلسه علنی امروز( دوشنبه ) مجلس به عنوان مخالف غلامرضا نوری وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار کرد: علاقه‌مند بودم که آقای نوری حداقل برنامه‌ای برای یک شاخص مشخص بدهد که آن ملاک سنجش در چهار سال آینده قرار گیرد. این اتفاق نیفتاده است. امیدوارم ایشان بتوانند با لایه‌های پنهان فساد مقابله کنند و به سرنوشت پرونده نهاده‌های دامی و چای دبش گرفتار نشود که در این صورت مردم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را افرادی ساده‌دل و دل‌رحم می‌دانند که توانایی وزیر شدن ندارد.

بخشایش همچنین در ارزیابی از کلیات کابینه چهاردهم گفت: کلیات کابینه مطلوب نیست اما موجه است به گونه‌ای که اگر آقای پزشکیان در وسط میدان رقابت انتخاباتی این لیست را به آقای جلیلی ارائه می‌کرد، فرآیند رقابت کوتاه می‌شد و همان وقت جلیلی به نفع پزشکیان کنار می‌کشید.

سبزی: «نوری‌قزلجه» با گوشت و پوست خود مشکلات حوزه کشاورزی را لمس کرده است

 نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: نوری قزلجه کشاورز و کشاورززاده است و درد کشاورز را می‌فهمد و با گوشت و پوست خود مشکلات را لمس کرده است.

حجت الاسلام محمد سبزی در جلسه امروز (دوشنبه ) مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در موافقت با وزیر پیشنهادی،اظهار کرد :

وزارت جهاد کشاورزی چالش‌های فراوانی دارد و واقعاً کشاورزان عزیز امروز با مشکلات بسیار اعم از قطعی برق، کمبود آب، مشکل سوخت و ادوات کشاورزی، مطالبات گندم و برنج، موضوع منابع طبیعی، تسهیلات، بیمه کشاورزان و بیمه محصولات کشاورزی مواجهند که وزیری کار کشته و با تجربه می‌خواهد تا این موضوعات را حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه «باید بر اساس شاخص‌ها صلاحیت وزرای پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار دهیم»،گفت : رهبری در ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ شاخص‌هایی را برای تعیین اعضای کابینه دولت چهاردهم بیان کردند و فرمودند که هم رئیس جمهور محترم و هم مجلس این شاخص‌ها را رعایت کنند؛ امانت داری نخستین شاخصی بود که مطرح شد و به لطف خدا با توجه به شناختی که از آقای نوری قزلجه داریم ایشان انسان امینی است.

مصطفوی: «نوری قزلجه» مرتبط‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه است

 به گزارش رکنا ، نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه نوری قزلجه دارای تجارب، تخصص و روستازاده و کشاورزاده است، گفت: نوری قزلجه مرتبط‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه است.

سید ابوالحسن مصطفوی در جلسه امروز (دوشنبه ) مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در موافقت با وزیر پیشنهادی با بیان اینکه «رئیس جمهور قول کابینه وفاق ملی را داده بودند و برخلاف انتظارات ما ایشان چنین کابینه‌ای را به مجلس معرفی کردند»، اظهار کرد: برنامه ایشان(نوری قزلجه ) در راستای تامین امنیت غذایی در ابعاد خود اتکایی محصولات اساسی، ارتقا و بهره‌وری عوامل تولید، توجه به آموزش و ترویج کشاورزی، بهینه سازی مصرف آب کشاورزی و توجه جدی به توسعه اقتصادی جوامع روستایی است. همچنین اصلاح سوخت ماشین آلات کشاورزی، اصلاح نظام بازرگانی محصولات کشاورزی، توجه به توسعه پایدار، توجه به استفاده از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی، توجه به کاهش ریسک فعالیت کشاورزی و بیمه تامین اجتماعی تولید کنندگان بخش کشاورزی و تاکید بر فساد ستیزی برنامه‌های او را برجسته و قابل اتکا کرده است.

کدخبر: 1031177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟