مخالفان و موافقان رئیس جمهور و دولت چهاردهم در مجلس چه گفتند

به گزارش رکنا از خانه ملت ، در ابتدای جلسه علنی امروز( شنبه 27 مرداد) ، محمد باقر قالیباف ضمن خیرمقدم به رئیس جمهور و توضیحاتی درباره روند بررسی برنامه‌ ها و صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی گفت: هفته گذشته جلسات بسیار مفصل، دقیق و منظم بین وزرای پیشنهادی و همه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد که این جلسات حداقل از هشت صبح تا هشت شب و بعضا تا ساعاتی بیشتر ادامه داشت و شناخت خوبی از بعد کارشناسی بین نمایندگان و وزرای پیشنهادی حاصل شد.

در ادامه پزشکیان رئیس‌جمهور نهم با حضور در صحن علنی مجلس  از برنامه‌های دولت و وزرای پیشنهادی خود دفاع کرد.

مخالفان برنامه‌ها و اصول کلی دولت چهاردهم چه گفتند،

حاجی دلیگانی : انتظار داشتیم پزشکیان برنامه های خود را دقیق بیان کند

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌ها و اصول کلی دولت چهاردهم، با بیان اینکه انتظار داشتیم رییس‌جمهور امروز بالاخره برنامه های دقیق خود را بیان کند خطاب به پزشکیان پرسید: آقای رییس‌جمهور برای مسکن چه برنامه ای دارید؟ برای رانت چند نرخی بودن ارز چه راهکاری دارید؟ دولت چه برنامه‌ای برای یارانه های پنهان و آشکار دارد؟ موضوع اتباع بیگانه و خدمات و انرژی که مصرف می‌کنند برای مردم مهم است. نمی‌گویم همه این‌ها بروند اما خدمات کشور باید در مرحله اول برای ایرانیان باشد.

بابایی کارنامی: ۴ سال آینده ملت شریف ایران قضاوت می‌کنند

 علی بابایی کارنامی ، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در جلسه امروز مجلس در تذکر آئین نامه‌ای با استناد به مواد ۲۲ و ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس تاکید کرد: ان‌شاءالله رئیس جمهور محترم در صحبت‌های نهایی حتماً دیدگاه‌های‌شان درباره چراها و برنامه‌های عملیاتی را مطرح کنند چراکه ملت شریف ایران قضاوت می‌کنند و ۴ سال آینده با استناد به این همین صحبت‌های و نظرات درباره قصور مجلس یا دولت قضاوت می‌کنند.

نوروزی: رئیس‌جمهور نقشه راه اجرایی برنامه‌ها را ارائه کند

 رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول امروز صحن مجلس در اخطاری با استناد به اصل ۴ قانون اساسی با بیان اینکه انتظار داریم که برنامه‌های کلی برای عملیاتی سازی و پیاده‌سازی قوانین روشنگر و شفاف باشد،اظهار کرد: برنامه‌هایی که رئیس جمهوری مطرح فرمودند بسیار ارزشمند است اما ما تصویر روشنی را از اجرای این برنامه‌ها نداریم؛ انتظار این است رئیس جمهوری که التزام به برنامه هفتم و قانون دارند، نقشه راه اجرایی برنامه‌ها را نیز ارائه کند؛ همچنین انتظار ما این است که با توجه به شعارهایی که آقای رئیس جمهور دادند به استان‌های کم برخوردار توجه ویژه‌ای شود.

عثمانی : ترکیب کابینه شما نشان‌دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست

محمدقسیم عثمانی نماینده نماینده مردم بوکان در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه کلی دولت چهاردهم، اظهار کرد: در کل جامعه بزرگ زنان، فقط به یک شیرزن میدان دادید و در جامعه اهل سنت به هیچ اهل سنتی اعتماد نکردید، این در حالی است که شما برای تغییر آمده بودید.و ترکیب کابینه شما نشان‌دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست

وی افزود: مردم امروز می‌گویند که در انتخابات سر ما کلاه گذاشتند و از دردهایمان گفتیم و تصور می‌کردیم که با ما همدرد هستید، اما بعد از انتخابات همه دردهای ما را فراموش کردید. آقای رئیس جمهور قرار بود دولت شما دولت همه مردم و همه اقوام و مذاهب و دولت بی‌صدایان باشد؛ پاسخ دهید که چرا از بین نخبگان اهل سنت به هیچ کسی توجه نکردید و اگر به وعده‌های خود درباره اهل سنت توجه نکنید، سرمایه اجتماعی بزرگی را از دست خواهید داد و اگر این اعتماد عمومی آسیب ببیند، مردم شما را در بحران‌های سیاسی و اجتماعی همراهی نخواهند کرد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: شما در کرمانشاه به شرافت خود سوگند خوردید و گردن خود را گرو گذاشتید، اما من و حسین‌زاده‌ها (نماینده مجلس) آبروی خود را گرو گذاشتیم و الان در فضای مجازی مانند توپ فوتبال ما را لگدمال می‌کنند و کک شما هم نمی‌گزد.

موافقان برنامه کابینه پیشنهادی چهاردهم

همچنین نمایندگان موافق کلیات برنامه و خط مشی دولت مسعود پزشکیان دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

علیزاده: پزشکیان با تشکیل دولت وفاق ملی هزینه سنگینی را پرداخت می‌کند

علیرضا علیزاده ، نماینده مردم ورزقان در مجلس به عنوان موافق برنامه و خط مشی دولت مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: صداقت، شهامت، پاکدستی، امانت داری، وفای به عهد و خصوصیات شخصی آقای پزشکیان باعث شد مردم در اقدامی بی‌نظیر در انتخابات جواب مثبت به ایشان دادند و ما افتخار می‌کنیم که امروز به عنوان رئیس جمهوری امین در خدمتش هستیم.

علیزاده گفت: دکتر پزشکیان با تشکیل دولت وفاق ملی و با معرفی این کابینه هزینه سنگینی را پرداخت می‌کند. مجلس هم باید دولت را همراهی کند. نباید به بهانه‌های کوچک در راستای تشکیل دولت وفاق ملی سنگ اندازی کنیم.

میرمحمدی: با استفاده از اهرم‌های نظارتی با رئیس‌جمهور همکاری خواهیم کرد

 سید جلیل میرمحمدی،  نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: صداقت را در آقای پزشکیان دیده‌ام و وعده‌های ایشان اجرایی خواهد شد. در مجلس شورای اسلامی با استفاده منصفانه از اهرم‌های نظارتی با آقای رئیس‌جمهور همکاری خواهیم کرد.

فروردین‌: یاری‌گر رئیس‌جمهور باشیم

 محمدمهدی فروردین، نماینده فیروزآباد در مجلس گفت که ما در مجلس شورای اسلامی باید ضمن نظارت بر کار دولت یاری‌گر رئیس جمهور باشیم.

وی با بیان این‌که رئیس جمهور به دنبال بازسازی و ترمیم سیاست حذف است، گفت: وزرای پیشنهادی تلفیقی از گروه‌های سیاسی و نگاه غیر حزبی و بهره‌گیری از تمامی استعدادها است طبق فرمایش رهبری موفقیت رئیس جمهور موفقیت همه ما است لذا مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط موجود و با در نظر گرفتن مانیفست رئیس جمهور می‌تواند تکمیل کننده راه باشد و مجلس و دولت چنین راهبردی را توسعه دهند.

کدخبر: 1030465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟