70 تا 80 درصد وزرای کابینه رأی اعتماد می‌گیرند / کابینه پزشکیان ادامه‌ی کابینه‌ی هیچ دولتی نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، احمدفاطمی در توجیه فریادهای دو – دو برخی نمایندگان به هنگام قرائت اسامی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از جمله میدری به عنوان وزیر پیشنهادی کار، چنین گفت: این فریادهای پایداری‌چی‌هایی است که اکثریت مجلس را تشکیل نمی‌دهند و با حدود 50 تا 60 عضو اتفاقاً در اقلیت هستند. مردم مطمئن باشند که اکثریت مجلس بنا دارد با برگزاری جلسات منظم و مستمر با وزرای پیشنهادی و آشنایی با برنامه و سوابق ایشان، در یک فضای منطقی رأی و نظر خود را اعلام کند.

نماینده مردم بابل در مجلس دوازدهم در ادامه به برخی واکنش‌ها نسبت به گزینه‌هایی همچون میدری اشاره کرد و گفت: مخالفت ها با برخی چهره‌ها همچون میدری، سیاسی است  زیرا وی، مدیری خوشنام است. البته الان برای قضاوت در مورد صلاحیت وزرا زودهنگام است. ما حتما در کمیسیون اجتماعی صلاحیت آقای میدری را برای وزارت کار، بررسی می‌کنیم. این که عقیده سیاسی فرد به کدام جناح بازمی‌گردد، اولویت اصلی نیست .

فاطمی افزود: این نوع مخالفت های سریع، مربوط به جریان تندروی مجلس است که از نظر من این‌ها اکثریت تصمیم گیر نیستند. تصمیم را اکثریت قاطع مجلس با عقلانیت و نظر کارشناسی نسبت به برنامه و سوابق وزرای پیشنهادی می‌گیرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم، از کابینه‌ی دولت چهاردهم به عنوان "کابینه‌ی کار" یاد کرد و افزود: این کابینه به دور از هیاهوهای سیاسی انتخاب شده و ادامه‌ی هیچ دولت دیگری نیست.

وی در پایان، وزرای نفت، آموزش و پرورش و علوم را در زمره‌ی وزرایی برشمرد که صلاحیتشان نیاز به بررسی بیشتر دارد.

کدخبر: 1028880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟