پزشکیان کابینه خود را تحت فشار بست / تشکیل کابینه پزشکیان مصلحتی است

 فردا در ادامه آورده است ، بالاخره از کابینه مسعود پزشکیان رونمایی شد و قرار است مجلس شنبه هفته آینده وارد دستور جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شود. حال سئوال این است که آیا این کابینه با چنین ترکیبی می تواند انتظارات سیاسی و عمومی را برآورده کند.

مهدی عرب صادق ، منتقد اصولگرا  درباره ترکیب وزرای پیشنهادی گفت: قضاوت درباره عملکرد دولت چهاردهم زود است اما نگاهی به انتصابات معاونان رئیس جمهور و انتخاب وزرای پیشنهادی نشان می دهد که تشکیل چنین کابینه‌ای بیشتر بر مبنای مصلحت بود، نه امیدآفرینی و توان کارشناسی.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت : با بیان اینکه ترکیب این کابینه کمکی به خلق امید در جامعه نخواهد کرد، افزود: با این وجود، هر کابینه ای را درنظر بگیریم بسیار بهتر از دولت سیزدهم است. معتقدم در زمان چینش کابینه عده ای با شعار تشکیل دولت وفاق ملی سهم خواهی کردند، حال آنکه اگر دولت در اختیار خودشان بود هیچ بحثی درباره وفاق نمی کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا که از منتقدان علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو است، درباره میزان کارشناسی بودن ترکیب کابینه دولت چهاردهم اظهار کرد: با این انتصابات و انتخاب ها فقط می توان این تعبیر را به کار برد که با یک کابینه مصلحتی مواجه هستیم نه کارشناسی. به جز دو، سه وزیر پیشنهادی، بقیه وزرایی که آقای پزشکیان معرفی کرد، مصلحتی انتخاب شدند. به طور مثال آقای علی آبادی یکی از کسانی است که معتقدم براساس مصلحت برای وزارت نیرو انتخاب شد، نه براساس بررسی‌های کارشناسی.

وی با بیان اینکه فهرست وزرای پیشنهادی امیدآفرین نبود، درباره میزان رضایت جامعه رأی مسعود پزشکیان از ترکیب کابینه دولت چهاردهم افزود: این کابینه بدنه اجتماعی آقای پزشکیان را ضعیف

 می کند اما هر کابینه و هر چینشی بهتر از کابینه دولت آقای رئیسی خواهد بود.

عرب صادق که از منتقدان گفت: اصولگرایان منتقد و مخالف آقای پزشکیان در خواب نیز چنین ترکیب کابینه ای را نمی دیدند، به نظرم پزشکیان درست اخلاق سیاسی به آنها داد. معتقدم آقای پزشکیان کابینه خود را تحت فشار بست و بهتر است رئیس جمهور از این فشار با مردم صحبت کند چون این توضیح قطعا امیدآفرین خواهد بود اما اگر این کار را نکند سرمایه اجتماعی اش آسیب می بیند.

کدخبر: 1028820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟