بیوگرافی شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور

شهرام دبیری در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۳۹ متولد شد؛ پدر وی اصالتاً اهل شهر اسکو و سرهنگ ارتش بود که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان رئیس رکن ۲ و رئیس ستاد پشتیبانی ارتش در تبریز و نیز به عنوان فرمانده مجتمع مهمات‌سازی پارچین خدمات شایسته‌ای از خود نشان داده بود؛ مادر وی نیز بازنشسته وزارت آموزش و پرورش است. شهرام فرزند ارشد خانواده از دوران کودکی علاقه  به رشته پزشکی  داشت و در این زمینه ادامه تحصیل داد.

در دوران تحصیل در دانشگاه تبریز نیز همواره بهترین نمرات را می‌گرفت و این در حالی بود که به قول دوستان و اساتیدش، اغلب دوران دانشجویی وی در سالنهای ورزشی دانشگاه، با تمرینات ورزشی سپری می شد تا به مطالعه در کتابخانه!!!

وی پس از اخذ دکترای پزشکی از دانشگاه تبریز، به عنوان یکی از اولین دانشجویان کشور، دوره تخصصی پزشکی هسته‌ای را در دانشگاه تهران به پایان رساند .سپس برای ادامه تحصیل راهی ژاپن شد.

همچنین در سال ۱۹۹۱ برای یک دوره تخصصی دیگر در زمینه محافظت در برابر پرتوهای هسته‌ای از طرف سازمان انرژی اتمی به کشوربه  شوروی سابق اعزام می‌شود، و از بین شرکت‌کنندگان ده‌ها کشور جهان، با بیشترین امتیاز اول می‌شود

حضور درعملیات ها برای درمان رزمندگان مصدوم

دبیری در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ایران، بارها عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد. بار اول زمانی بود که به تازگی با همسر اش آشنا شده بود.

وی برای درمان رزمندگان مجروح،در عملیاتهایی چون والفجر مقدماتی و والفجر ۹ حضوری مثمر داشت .

فعالیت‌های اجتماعی، اجرایی و ورزشی

دبیری در کنار همه فعالیت‌های اجتماعی، اجرایی و ورزشی خود، از سال ۱۳۶۸ به عنوان استادیار به عضویت هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درآمد وبه عنوان استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیر گروه پزشکی هسته‌ای این دانشگاه، به دانشجویان پزشکی دانشگاه تبریز آموزش می داد.

افتتاح اولین مدرسه فوتبال خصوصی

دبیری با افتتاح اولین مدرسه فوتبال خصوصی و دائمی کشور در سال ۱۳۷۹ در شهر تبریز گام در راهی جدید برای پرورش استعدادهای نونهالان و نوجوانان نهاد و با پذیرش ریسک سرمایه گذاری شخصی در این زمینه، راهی تازه را فراروی نونهالان و نوجوانان تبریزی گشود.

تیم فوتسال دبیری تبریز

شهرام دبیری به دلیل علاقه  به ورزش اقدام  به تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی تبریزکرد. تیم فوتسال دبیری در رقابت ها کشوری  با شکست تیم های فوتسال دیگر از لیگ  تبریز و استانی   به لیگ برتر صعود کرد

وی همچنین سه سال مسئولیت قدیمی ترین تیم فوتبال آذربایجان رابه عهده گرفت .

بیمارستانی در شان نام تبریز

دبیری ساختن  یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی را در دستور کار خود قرار داد، اما بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در تبریز ساخته شد.

این بیمارستان که تا اواخر تابستان ۱۳۹۲ به صورت کامل افتتاح خواهد شد، بزرگ‌ترین بیمارستان خصوصی در کشور به شمار می رود

نفر اول دور سوم و چهارم  شورای شهرتبریز

دبیری در انتخابات دور سوم شورای شهر، با کسب 63 هزار و 342 رأی به عنوان نفر اول به شورای شهر راه یافت.

در دور چهارم نیز با کسب 105 هزار و 157 رأی به عنوان نفر نخست به این شورا راه پیدا کرد.

وی همچنین از سال 1391 تا سال 1396 از سوی اعضای شورای شهر تبریز، به عنوان رئیس این شورا برگزیده شده‌است.

در مرکز طب هسته‌ای کسی  نباید بدون درمان بیرون برود  

دبیری در روز افتتاح مرکز طب هسته‌ای در سال ۱۳۶۹، به همکارانش گفت: «در این مرکز نباید کسی دست خالی و بدون درمان خارج شود. اگر دیدید کسی وضع مالی مناسبی ندارد، با تخفیف در گرفتن حق ویزیت یا حتی هزینه آزمایشگاه و تامین دارو، و حتی اگر لازم شد از جیب خود پول هم بدهیم، نباید کسی از نظر درمانی و صرفاً ‌به دلیل کمبود مالی از این مرکز ناامید خارج شود.»

کدخبر: 1026114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟