فوری / اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس بامداد امروز در تهران به شهادت رسید

 به گزارش سپاه نیوز ؛ روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد : آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند .

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس ، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش در تهران

به گزارش رکنا، شبکه خبر صدا و سیما هم با تایید خبر شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش در تهران خبر فوق را زیر نویس کرد.
اسماعیل هنیه و هیات همراه روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر مسعود پزشکیان نهمین رییس جمهور ایران به تهران سفر کرده بودند که ضمن دیدار با مقام معظم رهبری و رییس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی حضور یافته و با دیگر مقامات ایرانی و مقامات میهمان خارجی دیدارهایی داشتند.

دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رهبر انقلاب

مسعود پزشکیان در دیدار « اسماعیل هنیه » رئیس دفتر سیاسی حماس

 

 بازدید هنیه و نخاله از سرزمین تمدن‌‌‌های برج میلاد/ تشکر اسماعیل هنیه از شهرداری تهران

 بازدید هنیه و نخاله از سرزمین تمدن‌‌‌های برج میلاد/ تشکر اسماعیل هنیه از شهرداری تهران

به گزارش رکنا به نقل از نور نیوز رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین امروز پس از مراسم تحلیف به برج میلاد تهران رفتند و از تم‌پارک «سرزمین تمدن‌ها» بازدید کردند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن بازدید از تم‌پارک سرزمین تمدن‌ها با موضوع معرفی کشورهای حوزه مقاومت از برگزاری این نمایشگاه توسط شهرداری تهران تقدیر و تشکر کرد.

نمایشگاه «سرزمین تمدن‌ها»، با موضوع معرفی کشورهای محور مقاومت در قالب دکور تاریخی اجرا شده و تا ۲۶ مرداد به صورت رایگان برای شهروندان قابل بازدید است.

محمود عباس: ترور هنیه یک اقدام بزدلانه و اتفاق خطرناک است

محمود عباس: ترور هنیه یک اقدام بزدلانه و اتفاق خطرناک است

پیام عروس شهید اسماعیل هنیه از غزه پس از با خبر شدن از شهادت هنیه: چشم‌ها اشک می‌ریزند و دل‌ها غمگین می‌شوند و ما در فراق تو، ای ابو العبد، ای پدرمان، اندوهگین هستیم

لحظه اعلام خبر شهادت اسماعیل هنیه در اردوگاه اوارگان فلسطینی در لبنان

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه شهادت مجاهد سرافراز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس- در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملتها و کشورهای حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت گفت.

کنعانی با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات این حادثه توسط نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی درباره ترور «اسماعیل هنیه»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ترور رهبر بزرگ مقاومت فلسطین شهید اسماعیل ⁧هنیه⁩ را بشدت محکوم می‌کنیم. عاملان و آمران این حادثه، پاسخ شرارت‌ها و جنایت‌های خود را دریافت خواهند کرد.

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع ترور شهید ⁧هنیه⁩ و بررسی ابعاد آن امروز برگزار می‌شود.

طالبان شهادت هنیه را تسلیت گفت

شهادت اسماعیل هنیه، از رهبران حماس، غم بزرگی برای امت به جا گذاشت، اما در عین حال نویدی برای از بین رفتن صهیونیست‌های غاصب خواهد بود.

شهادت ایشان را به خانواده‌شان و به امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.

کدخبر: 1024377 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟