احمد حمیدزاده عطار درگذشت / خراسان در ماتم + عکس

"احمد حمیدزاده عطار" از پیشکسوتان شعر آیینی خراسان رضوی روز پنجشنبه در مشهد پس از مدتی تحمل بیماری، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش رکنا، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیام تسلیتی که برای درگذشت استاد حمیدزاده عطار صادر کرد، نوشت: خبر درگذشت این ادیب خراسانی، عضو انجمن ادبی فرخ و انجمن ادبی رضوی که شاعری فرزانه، شیفته ادبیات و پیشکسوت شعر و ادب خراسان رضوی بود، موجب اندوه بسیار گردید.

افشین تحفه گر افزود: استاد عطار بزرگمردی بود که عمر با اخلاصش را در ترویج اخلاق‌مداری و دلباختگی به اهل بیت (ع) گذراند و آثار ارزشمندش در دیوان "گلبرگ های عاشورا"، زینت بخش تاریخ مکتوب ادب خراسان رضوی گشت.

وی درگذشت این شاعر گرانقدر را به عموم هم استانی ها و جامعه فرهنگی و ادبی استان تسلیت گفت.

"احمد حمیدزاده عطار" متخلص به "حمیدی" از شاعران آیینی خراسان در سال ۱۳۱۹ در شهر مشهد دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را در مدرسه زیر نظر پدر، که از روحانیان بنام شهر بود، سپری کرد و با اینکه تحصیلات دانشگاهی اش در رشته ریاضیات بود، با توجه به علاقه وافر به ادبیات از محضر اساتیدی همچون ادیب نیشابوری بهره جست و طبع شعرش در عنفوان جوانی غلیان نمود.

این شاعر آیینی از خود چهار اثر ارزشمند با ابیات مذهبی و عاشورایی برجای گذاشته است.

اوایل پیروزی انقلاب اسلامی اشعار آیینی مرحوم حمیدزاده عطار در جراید مختلف به چاپ می رسید و منتخب اشعار استاد، که بیش از پنج هزار بیت است، در رسانه ها و مراسم مختلف آیینی مورد استفاده قرار می گیرد.

کدخبر: 732038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟