یادآوری ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی در خصوص اعزام به موقع مشمولان

به گزارش کرمان، برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند غایب شناخته می شوند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، طبق ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی،  مشمولین خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند و همچنین مشمولانی که معافیت موقت دریافت داشته اند و پس از انقضاء مدت اعتبار، ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند، غایب شناخته می شوند.

در این ماده از قانون آمده است: این قبیل مشمولان پس از معرفی یا دستگیری در صورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می شوند و با آنان به ترتیب زیر رفتار می شود:

- مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از پانزده روز باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند.

- مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از دو ماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت برابر بند ذکر شده، فراری محسوب و به مراجع صالح قضایی معرفی خواهند شد.

شایان ذکر است مشمولان و خانواده ها برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 وسامانه پیامکی به شماره 110206010 و یا کانال سازمان نظام وظیفه در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 

 

کدخبر: 709529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟