بلاتکلیفی هزاران متقاضی مسکن ملی پروژه آراد در هشتگرد + تصاویر و فیلم های تاسف بار

به گزارش رکنا، پروژه آراد یکی از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید هشتگرد است که متقاضیان در سال 98 در این طرح ثبت نام و اولین آورده خود به مبلغ 50 میلیون تومان را در بهمن ماه سال 99 واریز کردند و قرار شد نهایت دو سال دیگر خانه های خود را تحویل بگیرند و بقیه پول خانه را اقساطی پرداخت کنند. شرکت سازنده این پروژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که متقاضیان ابتدا به خاطر پشتوانه مالی این ستاد، امیدوار بودند که پروژه به سرعت پیش می رود و به موقع واحدها را تحویل می گیرند اما حالا بعد از حدود 5 سال نه تنها خبری از تحویل واحدها نیست بلکه پیشرفت پروژه به 40 درصد هم نرسیده است. یعنی حتی سالی 10 درصد هم پیشرفت نکرده است.

گفتنی است، رکنا در گزارشی با عنوان "اینجا قبرستان نیست مسکن ملی هشتگرد است / بیش از 2 هزار خانوار سرگردانند! + فیلم و عکس های تاسفبار" (لینک خبر) در شهریور ماه 1402 به مشکلات پروژه های آراد، حافظ، بهراد، فَهَندِژ و اطلس از ده ها پروژه مسکن ملی شهر جدید هشتگرد (مهستان) پرداخت و مشکلات متقاضیان پروژه آراد را منعکس کرد اما بعد یک سال هنوز این پروژه پیشرفت مناسبی نداشته و مشکلات به قوت خود باقی است.

آورده ما متقاضیان در پروژه آراد سوخت شد

پروژه مسکن ملی آراد هشتگرد

یکی از متقاضیان پروژه آراد در این خصوص به خبرنگار رکنا گفت: بعد از گذشت چند سال وقتی رفتم و به پروژه سرزدم دیدم چند بلوک ساخته شده اما نیمه کاره، متوقف مانده است.

این متقاضی با بیان اینکه پروژه آراد در طول یک سال گذشته شاید 5 درصد نسبت به قبل پیشرفت کرده است، گفت: از 7 بلوک حتی یک بلوک هم آماده تحویل نیست و هیچ کاری نکردند. 3 بلوک را چند سال است می سازند و تمام نمی شود و 4 بلوک هم تکلیف اش روشن نیست. سوال ما این است که چرا تمام نمی شود؟ این پروژه را قرار بود دو ساله تحویل بدهند و اول گفتند قیمت تمام شده متری 3 میلیون و 500 هزارتومان، بعد گفتند متری 5 و نیم میلیون تومان و سپس گفتند  متری 7 و نیم میلیون تومان و حالا بعد از حدود 5 سال می گویند بالای 10 میلیون تومان تمام می شود و باید آورده خود را افزایش دهید.

این متقاضی در ادامه گفت: ما تا به امروز 250 میلیون تومان آورده نقدی داشتیم و باتوجه به مدتی که گذشته ما به قیمت روز هزینه 50 متر واحد را پرداخت کرده ایم. اگر بخواهیم انصراف دهیم بانک سود کوتاه مدت می دهد و این درحالی است که هر بانکی بعد از 5 سال دو برابر پول ما را وام می دهد.

این متقاضی با بیان اینکه در کل آورده ما سوخت شده است، گفت: هیچ چیز مشخص نیست و حتی اولویت بندی هایشان هم مشخص نیست و معلوم نیست براساس چیست. آیا واقعا براساس این است که هرکه زودتر واریز کند؟ چه کسی ناظر است که اولویت بندی ها بر چه اساسی است؟ آیا هیچ رانتی وجود ندارد؟ چه کسی می تواند مورد اعتماد و معتمد ما باشد و سوالات و ابهامات ما را پاسخ دهد؟ این پروژه بیش از 600 واحد است و حتی گفته شده به 1000واحد افزایش یافته است. پس شوخی بردار نیست.

مسکن ملی محل رانتخواری عده ای شده است

پروژه مسکن ملی آراد هشتگرد

این متقاضی در ادامه گفت: سوال ما این است که چگونه مسکن ملی پرند تمام شد و یک سال پیش هم تحویل دادند اما هنوز پروژه آراد پیشرفت هم نداشته است. ما از بازنشستگان فرهنگیان هستیم و هرچه داشتیم را گذاشتیم. هیچ چیزی به ما نمی گویند نه می گویند کی تحویل می دهیم نه می گویند چقدر دیگر باید واریز کنید و ما حتی از میزان وام هم خبر نداریم و هر بار مبلغی را اعلام می کنند.

این متقاضی با بیان اینکه چرا از جزئیات به ما چیزی نمی گویند؟ شاید فردی نتواند و بخواهد انصراف دهد، گفت: ما سال 98 ثبت نام کردیم و از سال 99 آورده خود را واریز کردیم و هنوز نمی دانیم وام این پروژه چقدر است. شاید یک بازنشسته نتواند قسط بدهد و بخواهد انصراف دهد. ابتدا به ما گفتند این پروژه مخصوص فرهنگیان است اما غیرفرهنگیان هم در این پروژه هستند.

این متقاضی با بیان اینکه این پروژه زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود و نمی دانیم هنوز هم هست یا نه؟ گفت: اوایل پروژه به ما گفتند که خیلی پیشرفت کرده است اما هر وقت می رویم می بینیم که هیچ اتفاقی نیفتاده است. همان بلوک اول مانده است و بلوک دو و سه هم کار می کنند و بقیه بلوک ها را هم شروع نکرده اند.

این متقاضی با بیان اینکه مسکن ملی محل رانتخواری برای عده ای شده است، گفت: پول فرهنگیان را می خوابانند و هیچ کاری هم نکرده اند و بعد پیمانکار عوض می کنند و هر بار به بهانه ای پولی از ما می گیرند. هیچ نظارتی هم وجود ندارد. اگر یک ساختمان در هر جای کشور شروع به ساخت شود، یک تا دو سال بعد آماده است، اینها گفتند دو سال اما چگونه است که مرتب پول و آورده مردم را می گیرند، اما هر بار می رویم پروژه همان وضع است و تغییری نمی کند.

این متقاضی با بیان اینکه استانداری، فرمانداری و وزارت راه و شهرسازی پیگیر مشکلات ما نیستند، گفت: فقط می گویند اولویت بندی شده اید و هر بار که زنگ می زنیم می گویند 30 درصد پیشرفت کرده است و این عدد چرا بیشتر نمی شود؟ برچه اساسی اولویت بندی می شویم؟ چرا از گوشه کنار می شنویم که امتیازها را جابه جا می کنند؟ چند کارگر در پروژه 7 بلوکی گذاشتند و رفته اند. مثل این است که می خواهند ساخت پروژه طولانی شود تا یا پول بیشتری از مردم بگیرند یا مردم مجبور به انصراف شوند و امتیازها به فروش برود.

عکس و فیلم پروژه آراد مسکن ملی هشتگرد - مهر ماه 1403

وضعیت بلوک 1، 2 و 3 پروژه مسکن ملی آراد هشتگرد

وضعیت بلوک 4 پروژه مسکن ملی آراد هشتگرد

وضعیت بلوک 5 و 6 پروژه مسکن ملی آراد هشتگرد

عکس و فیلم پروژه آراد مسکن ملی هشتگرد - تیر ماه 1401

پروژه آراد سال 1401 عکس دوم

پروژه آراد سال 1401

کدخبر: 1050720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی