جداول قطعی برق، واقعیت تلخ ناترازی انرژی در کشور / راه حل آقای وزیر؛ از پنکه استفاده کنید!

به گزارش رکنا، مشکلات ناشی از ناترازی انرژی در کشور خصوصا در حوزه برق، امسال تابستان مانند هر سال نه تنها گریبان صنعت کشور را گرفته است که به بخش خانگی هم رسیده است و شهروندان استان تهران و دیگر نقاط کشور با خاموشی ها و قطعی برق های مکرر مواجه شده اند. این در حالی است که این موضوع تا امروز به صورت مستمر از سوی شرکت توانیر تکذیب شده است و بارها اعلام کرده است که جداول قطعی برق و خاموشی برنامه ریزی شده نداریم و علت خاموشی های پراکنده در تهران نیز به دلیل افزایش مصرف و خرابی تجهیزاتی است که در معرض نور آفتاب و گرما قرار دارند.

طبق اعلام شرکت توانیر میزان مصرف برق هم اکنون به بیش از 77 هزار مگاوات رسیده است اما میزان تولید برق همچنان از میزان مصرف عقب است.

عباس علی آبادی، وزیر جدید نیرو دولت مسعود پزشکیان، فردی که در دولت سیزدهم فاقد کارنامه مشخص و اقدامات مثبت در وزارت صمت است، فردی بسیار محافظه کار که برای مصون ماندن از هرگونه انتقادی به اظهارنظرهای کوتاه و کلی و بدون حضور در جمع رسانه ها و خبرنگاران بسنده می کرد، حالا به وزارت خانه ای آمده است که باید برای کل بحران ناترازی انرژی کشور تصمیم بگیرد. وزیری که نیامده به مردم می گوید: به جای کولر از پنکه استفاده کنید!

این در حالی است که حتی اگر این اظهارنظر سطحی و عوامانه به کار آید، طبق گفته کارشناسان که قطعی و مشکل کمبود برق به زمستان هم خواهد رسید، آن زمان چه باید کرد و چه نسخه ای باید برای مردم پیچید؟

به نظر می رسد دولت به جای پرداختن به اظهارنظرهای سطحی و کوتاه مدت که تنها درد را پنهان می کند، باید به صورت جدی و کارشناسانه و عقلانی به فکر رفع مشکل ناترازی انرژی کشور باشد، زیرا طبق گفته کارشناسان، ماجرای انرژی کشور مانند مریض بدحال و رو به مرگی است که مدام درد می کشد و ما مجبور هستیم که تصمیم مهمی برای آن بگیریم و با این شرایط وضعیت هر روز سخت تر می شود و تا 5 سال آینده با ابر بحران در تمام حوزه های انرژی، خصوصا در حوزه صنعت برق مواجه خواهیم شد.

علیرغم نقل قول های مسئولان توانیر مبنی بر عدم خاموشی های برنامه ریزی شده، نمونه هایی از برخی جداول برنامه ریزی شده قطعی برق در روز شنبه 10 شهریور 1403 در نقاط مختلف استان تهران و کشور که توسط شرکت های برق منطقه ای به اطلاع عموم رسیده و هر روز در کانالهای محلی و فضای مجازی شاهد آن هستیم  به عنوان نمونه در ادامه آمده است:

قطعی برق گلستان و صالحیه

  1- برنامه خاموشی روز شنبه 10 شهریور ماه 1403 در گلستان و صالحیه

برنامه خاموشی روز شنبه در نسیم شهر

2- برنامه خاموشی روز شنبه 10 شهریور ماه 1403 در نسیم شهر

 برنامه خاموشی روز شنبه دهم شهریور ماه در پرند

 3- برنامه خاموشی روز شنبه 10 شهریور ماه 1403 در پرند

برنامه خاموشی

4- برنامه خاموشی روز شنبه 10 شهریور ماه 1403 در پاکدشت

5- اطلاعیه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه:

به اطلاع شهروندان و هم استانیهای محترم کرمانشاهی می رساند؛ با توجه به ادامه گرمای هوا و افزایش مصرف و ایجاد ناترازی بین میزان تولید با مصرف برق و همچنین به منظور حفظ  پایداری شبکه های توزیع از روز شنبه مورخ 1403/06/10 مشترکین مناطق و محله هایی که طی دو هفته آینده احتمال خاموشی خواهند داشت می توانند از طریق آدرس اینترنتی http://kpedc.com/ و با وارد کردن شناسه قبض برق مصرفی خود از زمان خاموشی های احتمالی روزانه مطلع شوند.

خاموشی در تنکابن

6- برنامه خاموشی شهریور ماه 1403 در تنکابن

خاموشی ها در آستارا

7- برنامه خاموشی روز شنبه 10 شهریور ماه  1403 در آستارا

برنامه خاموشی ایوانکی

 8- برنامه خاموشی روز شنبه 10 شهریور ماه 1403 در شهر ایوانکی

برنامه خاموشی و قطعی برق گرمسار

9- برنامه خاموشی روز شنبه 10 شهریور ماه 1403 در گرمسار

خاموشی برق مریوان

10- برنامه خاموشی روزهای پنج‌شنبه و جمعه 8 و 9 شهریور ماه 1403 در محلات و روستاهای مریوان

کدخبر: 1035792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟