کامیون ها در جاده های سراسر کشور زمین گیر شده اند / اعتراض شدید رانندگان به طرح جدید سوخت رسانی وزارت نفت

به گزارش رکنا، براساس پیگیری خبرنگار رکنا، بیش از 5 روز است که رانندگان خودروهای سنگین در سراسر کشور به دلیل عدم سوخت رسانی از سوی وزات نفت در جاده ها زمین گیر شده اند. این طرح که با هدف ساماندهی مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت طراحی شده است، به نظر می‌ رسد در عمل مشکلات عدیده‌ای را برای رانندگان ایجاد و باعث اختلال در حوزه حمل‌ و نقل کالای کشور شده است.

پرسش های اساسی از وزارت نفت این است که چرا و چگونه طرحی که دارای اشکالات و ابهامات است و فاقد زیرساخت ها و برنامه ریزی لازم است را اجرایی کرده است؟

وزارت نفت اعلام کند که این طرح چه هدفی را دنبال می کند و چه عواقبی برای اقتصاد کشور به همراه دارد؟

این طرح چه تأثیری بر حوزه حمل‌ و نقل کالاهای اساسی کشور دارد؟

آیا این طرح به نفع رانندگان، اقتصاد کشور و جلوگیری از قاچاق سوخت است؟

اگر این طرح در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت است، وزارت نفت اعلام کند برای مثال چند درصد قرار است قاچاق سوخت کشور با این طرح کاهش یابد؟

وزارت نفت در این طرح قرار است برای رانندگان مسیر تعیین کند. این در حالی است که رانندگان براساس نقشه راه و آمارهای جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه های اصلی را تشخیص می دهند. اگرچه رانندگان با ایجاد نظم و قانون در این حوزه هیچ گونه مخالفتی ندارند اما وزارت نفت دلایل خود درخصوص اجرایی شدن این طرح، حتی اگر باعث کاهش 10 درصدی قاچاق سوخت می شود را اعلام کند.

* در این خصوص مصاحبه کامل رکنا با نایب رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور را در این لینک بخوانید.

کدخبر: 1030791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟