اپراتور ایرانسل پیشتاز در رشد سهم بازار

به گزارش رکنا، مقایسه سهم بازار زمستان ۱۴۰۲ اپراتور‌ها نسبت به پاییز ۱۴۰۲ و نیز زمستان ۱۴۰۱، حاکی از این است که در هر دو بازه زمانی مورد اشاره، سهم بازار ایرانسل نسبت به سایر رقبا، افزایش و سهم بازار همراه‌اول کاهش داشته است.

فصلنامه آماری شماره ۴۸، گزارش فصلی شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ است که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منتشر شده است. این گزارش فصلی شامل اطلاعاتی مانند تعداد خطوط واگذار شده، تعداد مشترکان فعال، ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتور‌های تلفن همراه کشور است.

مقایسه سهم بازار اپراتور‌ها در زمستان ۱۴۰۲ و پاییز ۱۴۰۲

طبق گزارش مربوط به سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۲، تعداد مشترکان فعال همراه‌اول ۸۰میلیون و ۵۶۸هزار و ۳۳۹مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۶میلیون و ۶۸۵هزار و ۸۰۸ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۵۰۱هزار و ۶۲ مشترک بوده است. براساس این آمار در این بازه زمانی، همراه‌اول ۵۲٫۷۴۳ درصد سهم بازار، ایرانسل ۴۳٫۶۵۵ درصد سهم بازار و رایتل ۳٫۶۰۱ درصد سهم بازار تلفن‌همراه کشور را در زمستان سال ۱۴۰۲، به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بنابر گزارش سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۲، تعداد مشترکان فعال همراه‌اول ۷۹میلیون و ۹۶۰هزار و ۳۴۸مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۵میلیون و ۳۰۳هزار و ۵۱۳ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۴۰۰هزار و ۱۳۵ مشترک بوده است. طبق این آمار در این بازه زمانی، ۵۳٫۰۷۲ درصد سهم بازار، ایرانسل ۴۳٫۳۴۴ درصد سهم بازار و رایتل ۳٫۵۸۴ درصد سهم بازار تلفن‌همراه کشور را در پاییز سال ۱۴۰۲، به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه وضعیت سهم بازار اپراتور‌های همراه در فصل زمستان و پاییز سال ۱۴۰۲، نشان می‌دهد که در سه‌ماهه چهارم نسبت به سه‌ماهه سوم، سهم بازار ایرانسل و رایتل به ترتیب به میزان ۰٫۳۱۱ درصد و ۰.۰۱۷ درصد افزایش داشته و سهم بازار همراه‌اول به میزان ۰.۳۲۸ درصد، کاهش پیدا کرده است.

مقایسه سهم بازار اپراتور‌ها در زمستان ۱۴۰۲ و زمستان ۱۴۰۱ 

همچنین در سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۱، تعداد مشترکان فعال همراه‌اول ۷۸میلیون و ۳۹۷هزار و ۳۶۰ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۴میلیون و ۲۴۵هزار و ۸۵۳ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۵۹۹هزار و ۹۵ مشترک بوده است. طبق این آمار در این بازه زمانی، همراه‌اول ۸۸۵/۵۲ درصد سهم بازار، ایرانسل ۳۳۸/۴۳ درصد سهم بازار و رایتل ۷۷۷/۳ درصد سهم بازار تلفن‌همراه کشور را به خود اختصاص داده بودند.

به این ترتیب مقایسه سهم بازار اپراتور‌ها در زمستان ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱، نشان می‌دهد که تنها سهم بازار ایرانسل با ۰٫۳۱۶ درصد تغییر، افزایشی بوده و سهم بازار همراه‌اول و رایتل به ترتیب ۰٫۱۴۱  درصد و  ۰٫۱۷۵ درصد، کاهش پیدا کرده است.

کدخبر: 1030656 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟