مدیران ایران خودرو باید محاکمه شوند / سهام ایران خودرو زیان می کند اما حق جلسه مدیران بالاتر می رود؟

به گزارش رکنا ، یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ مجمع عمومی عادی سالانه گروه صنعتی ایران خودرو با حضور ۷۸ درصد صاحبان سهام برگزار شد. جلسه‌ای که با صحبت‌های جنجالی یک سهام‌دار خانم همراه شد.

در بخشی از این جلسه، صحبت‌های این سهام‌دار که با نگاه تیزبینانه نسبت به عملکرد مجموعه ایران خودرو و مدیرعامل آن همراه بود، توجه حضار را به خود جلب کرد. در ادامه بخش‌هایی از صحبت‌های این سهام‌دار منتقد عملکرد علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو را می‌خوانید؛

امروز سهام ایران خودرو روی تابلوی معاملات، ۳۷ هزار میلیارد تومان زیان ساخته است. به بیان دیگر به‌ازای هر روز، ۱۰۱ میلیارد تومان زیان ثبت شده است. چرا وعده‌های هیئت‌مدیره، عملی نشده است و امروز جای تأسف دارد. آقای مدیرعامل، سه مرتبه گفتید که از سهام‌داران عذرخواهی می‌کنم و نتوانستم؛ اما امروز از افزایش حق جلسه خودتان، از رقم ۳.۵ به ۵ میلیون تومان گفتید؛ هیچ اشکالی ندارد، نوش جانتان، اما مزد را به کار می‌دهند نه به زیان!

آقای مدیرعامل، سال گذشته در بدو ورودتان به ایران‌خودرو، قول دادید که در مورد قیمت‌گذاری دستوری به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنید، اما به نظرم پیچ بخش حقوقی ایران‌خودرو، شل شده است و باعث شده در مراجع دولتی، همه فکر کنند که کلاه مدیرعامل ایران‌خودرو پشم ندارد.

مدیرانی که مسبب ۳۷ هزار میلیارد تومان زیان در سال گذشته برای ایران خودرو هستند، باید محاکمه و دادگاهی شوند. چراکه ثروت آفرینی به زیان آفرینی تبدیل شده است؟

آقای عظیمی، ۱۷ ماه مدیریت کردید و زمانی که آمدید، قیمت سهام ایران خودرو ۳۲۲ تومان بود، اما امروز ۲۸۲ تومان است. یعنی بهای سهام خودرو ۱۳ درصد کاهش داشته است. اگر بنده به عنوان سهام دار، از شرکتی که سهامدارش هستم، خودرو خریداری کرده بودم، امروز ۲۰ تا ۳۰ درصد سود کسب کرده بودم. ولی گناه بنده سرمایه گذاری است.

از انفعال وزارت صمت متأسف هستم. بیشترین چرخش نقدینگی و بیشترین دریافت وجوه، در شرکت ایران‌خودروست، اما آقای مدیرعامل، چرا با گذشت ۵۵ روز، نرخ‌های جدید ایران‌خودرو را اعلام نمی‌کنید و هر روز شاهد کاهش ارزش سهام این شرکت هستیم؟

شان شرکتی که در ماه گذشته، ۲۶ هزار میلیارد تومان پول از مردم گرفته است، این نیست که برای ۷ هزار میلیارد تومان، گردنش را مقابل بانک مرکزی و دو وزارتخانه کج کند و وام با نرخ بهره ۳۰ درصد بگیرد. حالا ایران خودرویی که با زیان تولید می‌کند، یک وام ۳۰ درصدی هم به زیانش اضافه می‌شود. 

منبع : تابناک

کدخبر: 1022039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟