قصه دختر کتاب فروش تهران / سارا : کتاب فروختن امن ترین شغل است + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هر روز با کوله بار  کلمات از خانه بیرون می زند. چمدانی دارد لبریز از کلمه و سخن و نوشتاری که هر سطر آن بر فرهنگ شهر و هموطنانش می افزاید.

گفتن از سارا است. سارا دختر 24 ساله شهر که هر روز با چمدان مشکی رنگ خود که پر از کتاب است در شهر می چرخد تا با مردم از ارزشمند بودن خرید کتاب و اختصاص دقایقی از روزهایشان به کتاب خواندن بگوید. آنها را تشویق کند تا کتاب خواندن را فراموش نکنند.

در کوچه مشغول تبلیغ کتابخوانی و فروش کتاب بود که از او خواستیم به تحریریه بیاید و او آمد و اینگونه گفت: نامم سارا است. 24 سال دارم. دانشجوی حسابداری و شش ماه است که در شهر  تهران کتاب می فروشم.

سارا می گوید: ابتدا در شرکت های مختلف مشغول به کار شدم اما فضای مناسبی نبود تا حدی که چند ماه بیکار بودم. یک روز با تراکت انتشاراتی مواجه شدم و از همان روز کتاب فروشی در شهر را آغاز کردم.

سارا ادامه داد: وقتی در گوشه به گوشه شهر بساط کتاب فروشی را پهن می کنم، برخورد مردم دلنشین است. کتاب فروختن به مردم شهر یک شغل امن است با گفتمان دوست داشتنی با شهروندانی که کتاب و کتابخوانی را دوست دارند.

آنچه سارا از روزهایش در شهر و کتاب فروختن به تهرانی ها به این گفتگو می افزاید را می توانید در صوت این مصاحبه بشنوید و لذت پشتکار یک دختر جوان را ببرید که هم کار می کند و هم دغدغه رشد فرهنگی مردمان شهر را دارد.

خبرنگار: آزاده مختاری

 

کدخبر: 943549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟