سلاجقه: رسانه ها می گویند در مورد دریاچه ارومیه دروغگو هستم اما قول می دهم به زودی آب به سوی دریاچه رهاسازی می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علی سلاجقه ، رییس سازمان محیط زیست ظهر امروز در مراسم سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست که در سالن همایش های سازمان برگزار شد، بیان کرد: تولید بیش از ۱۸ میلیون تن زباله در کشور، از بین رفتن بیش از ۷۰ درصد تالاب های جهان در ۵۰ سال اخیر و از بین رفتن نزدیک به ۷۵ درصد تنوع زیستی جهان در ۱۰۰ سال اخیر همگی نشان می دهد که به سمت و سوی درستی حرکت نمی کنیم.

وی افزود: ۴۱۳ میلیارد متر مکعب نزولات آسمانی که وارد کشور می شود و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد آن تبخیر می شود و باید دنبال این باشیم که میزان ذخیره انرژی را افزایش دهیم.

سلاجقه بیان داشت: اکنون تغیرات اقلیمی ماهیت و وجود بسیاری از کشورهای جهان را تهدید می کند و آب شدن یخچال ها و افزایش سطح آبهای جهان بسیاری از سرزمین ها و حتی کشورهایی که اکنون وجود دارد از بین خواهد رفت.

معاون رییس جمهور افزود: با وجود فقر نمی توان به حفاظت از محیط زیست امیدوار بود و ما باید در این معادله یک تعادلی ایجاد کنیم و تناقضات موجود را از بین ببریم.

وی ادامه داد: بر اساس قانون حفاظت از محیط زیست وظیفه تک تک مردم است و در عرصه محیط زیست این نمایش به نحو احسن ظهور و بروز پیدا کرده است و در این راستا بیش از ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور ایجاد شده است.

سلاجقه اضافه کرد: رسانه ها در نقد صحبت های من می نویسند که ۱۸ روز از دروغ های سلاجقه می گذرد و آب به سوی دریاچه ارومیه رهاسازی نشده است اما من به شما قول می دهم این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: زنان و بانوان با توجه به علاقه مندی بیشترشان به نظم قطعا در مقوله حفاظت محیط زیست روشمند تر عمل خواهند کرد.

وی گفت: ما به محیط زیست دانش بنیان اعتقاد داریم و در زمینه تنوع زیستی و مدیریت پسماند اقدامات بسیار خوبی را انجام داده ایم و همه اینها با تکیه بر توان علمی و ظرفیت های داخلی بوده است.

لازم به ذکر است ۲۶ نفر به عنوان نفرات برگزیده در گروه های شش گانه انتخاب شدند و امیدواریم فرصتی فراهم شده باشد تا دانش و بینش مردم نسبت به محیط زیست ارتقاء یابد. جایزه ها تنها برای الگو دهی هستند و ما امیدواریم با معرفی این افراد بتوانیم الگوهای حفاظت از محیط زیست را بهتر برای مردم معرفی کنیم.

کدخبر: 935640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟