دینگو ها قدیمی ترین نژاد سگ جهان را بشناسید + عکس گرگ ترین سگ هایی که دیده اید !

  به گزارش رکنا، برخی افراد تصور می‌ کنند که تمام سگ های موجود در جهان حیوانات اهلی و دوست با انسان‌ها هستند که از زندگی و همنشینی با انسان‌ ها لذت می‌برند. اما جالب است بدانید که گونه هایی از سگ در دنیا وجود دارد که کاملا وحشی هستند و در صورتی که در شرایط نامناسب قرار گیرد احتمال حمله و تهاجم آنها به انسان ها زیاد است.

سگ نژاد دینگو یکی از قدیمی ترین نژادهای سگ در دنیا است که جزء سگ های وحشی شناخته می شود. اگر تا به حال با خود فکر کرده اید که جد تمام سگ هایی که روی کره زمین هستند چه حیوانی است، امروز می خواهیم پاسخ این سوال را به شما بدهیم. دینگو سگی که بومی استرالیا است توانسته این لقب را از آن خود کند. در ادامه بیشتر به این حیوان می پردازیم و خصوصیات آن را بررسی می کنیم. با هپی پت همراه باشید.

به چه حیواناتی دینگو گفته می شود؟

دینگو سگی وحشی است که بدنی مقاوم و سفت دارد از گونه سگ سانان است و چابکی و استقامت بالایی دارد. این حیوان به رنگ های زنجبیلی و سیاه یا سفید دیده می شود. رنگ پوست این حیوان بخاطر آب و هوا تغییر می کند. بیماری هایی نیز دارد که فقط برای همین نژاد است و باعث مرگ او می شود. این سگ گوش های مثلثی تیز دارد که حرکت می کنند و معمولا مشخصه این حیوان همین گوش ها است.

زیستگاه اصلی دینگو ها کجاست؟

بهتر است بدانید که سگ دینگو بومی منطقه استرالیا است و فقط نژاد دینگو در استرالیا  زندگی می کند تاکنون گونه ‌هایی از این حیوان در هیچ جای دنیا گزارش نشده است. آنها جزو قدیمی ترین نژاد های سگ در دنیا هستند که اولین فسیل های یافته شده از آنها مربوط به حدود چهار هزار سال قبل در منطقه استرالیا بوده است و اینطور به نظر می رسد که آنها و ۴ هزار سال پیش قبل از اینکه استرالیا جدا شود و به یک قاره تبدیل شود دینگو ها همراه انسان ها به این مکان رفتند. اما تحقیقات و بررسی‌های ژنومی گواهی از این موضوع می دهند که اولین گونه های نژاد دینگو حدود هشت هزار سال پیش توسط گروهی از انسان ها به منطقه استرالیا وارد شده اند. این سگ ها در ابتدا اهلی بوده اند و با انسان ها زندگی می کردند اما بعد از آن کم کم دوباره به حیات وحش برگشت. این سگ امروزه فقط در باغ وحش ها وجود دارد و نمی توان آن‌ را در منازل نگهداری کرد. همچنین این سگ در دسته سگ نگهبان نیز قرار دارد.

دینگو

طول عمر این حیوانات چقدر است؟

طول عمر دینگو دقیقا به اندازه سگ است. هر دینگو زمانی که در حیات وحش آزاد باشد می تواند بین ۳ تا ۵ سال عمر کند. اگر شرایط مساعد باشد تا ۸ سال نیز می رسد. این حیوانات در شرایط اسارت تا ۱۶ سال نیز عمر می کنند و در آخر عمر نیز شرایط زندگی آن ها مانند سگ ها می شود.

طول و وزن دینگو ها چقدر است؟

وزن یک دینگو با جنسیت نر ۱۶ کیلوگرم و در جنسیت ماده ۱۴ کیلوگرم است. نر این حیوان ۱۲۵ سانتی متر طول دارد و ماده نیز تا ۱۲۲ سانتی متر می رسد. این حیوانات ۵۷ سانتی متر ارتفاع دارند. اگر نزدیک به انسان زندگی کنند و شرایط زندگی آن ها مساعد باشند و خوب غذا بخورند وزن این حیوان بیشتر هم می شود. اما بدم این حیوان همیشه تناسب اندام دارد و هیچوقت اضافه وزن نداشته است.

آیا دینگو حیوان وحشی است؟

حیوانی به نام دینگو اهلی نداریم و تمامی این حیوانات وحشی هستند و به انسان حمله می کنند. تنها زمانی می توان گفت این حیوان اهلی است که او را از بچگی و قبل از ۶ ماهگی‌ بزرگ کنیم تا آموزش های لازم را به او بدهیم در این زمان نیز باز هم این حیوان وحشی می ماند و نمی تواند مانند یک سگ کاملا دست آموز شود. این حیوانات تا به حال به انسان زیاد حمله کرده اند و گزارش هایی در این باره موجود است برای همین باید حتما از دسترس کودکان دور بمانند. امروزه در استرالیا کسی حق اینکه این حیوان را در خانه نگهداری کند ندارد. همچنین گردشگرانی که برای گردش و بازدید از مناطق گردشگری و پارک های طبیعی استرالیا سفر می کنند با تابلو های متعدد هشدار دریافت می کنند که هرگز به حیوانات وحشی مانند دینگو ها غذا ندهند. چرا که احتمال گازگرفتگی و صدمه وارد کردن به افراد وجود دارد.

ویژگی های دینگو ها چیست؟

این حیوانات در مناطق گرمتر شب ها برای شکار می روند ولی اگر هوا خنک باشد روز هم این کار را انجام می دهند. حرکت آن ها معمولا جستجویی است که یا به دنبال غذا است و یا به دنبال سگ های دیگر. دینگو ها معمولا با انسان رابطه خوبی ندارند و فقط با گرگ ها و سگ های دیگر روابط مسالمت آمیز برقرار می کنند. این حیوانات معمولا قدرت بدنی بالایی نیز دارند و از سگ های معمولی و خانگی سریعتر می دوند.

دینگو ها از چه چیزی تغذیه می کنند؟

دینگو ها پستانداران هستند گوشتخوار، که از گوشت تغذیه می کنند. با توجه به اینکه آنها در طبیعت به صورت وحشی زندگی می کنند غذای خود را از طریق شکار و جستجوی طعمه تامین می کنند. آنها گاهی اوقات به صورت انفرادی به دنبال شکار می روند و در مواردی که طعمه آنها بزرگ و سخت باشد به صورت گروهی به آن حمله ور می‌شوند و طعمه را از پا در می‌آورند. به طور معمول غذای آنها را دام ها و احشام کوچک مانند آهو ها، خزندگان مانند قورباغه ها، خرچنگ ها، مار ماهی ها، مارها، پرندگان، ماهی ها، حلزون ها و برخی میوه ها و دانه های ریخته شده را تشکیل می دهد. همچنین در صورتی که در مجاورت و نزدیکی انسان ها تردد داشته باشند امکان حمله آنها به گاو و گوسفند و دیگر احشام وجود دارد. طوری که تاکنون گزارش هایی مبنی بر حمله آنها به گله های احشام گزارش شده است که در نتیجه این حمله خسارت های سنگین و جدی به انسان ها وارد شده است. به همین دلیل در مناطقی از استرالیا که گونه هایی از نژاد دینگو تردد دارند معمولاً به روش های مختلف مانند حصارکشی، استفاده از سگ های نگهبان، ایجاد تله های مختلف سعی کرده اند حمله این سگ ها را دفع کرده و خسارات ناشی از آن ها را به حداقل برسانند.

اهمیت مکمل در برنامه غذایی این سگ چیست؟

دینگو ها مانند تمام حیوانات به ویتامین های زیادی برای زندگی سالم نیاز دارند. اما به دلیل این که این حیوانات بسیار وحشی هستند، ویتامین های لازم را از طبیعت به دست می آورند. اما اگر کسی آن ها را در اسارت نگه داشته باشد، باید مانند تمامی حیوانات خانگی، مکمل های مختلفی را برای او تهیه نماید. مکمل ها دارای ویتامین های بسیار زیادی هستند که برای سلامت حیوان بسیار ضروری می باشند. دینگو ها، سگ های وحشی هستند و فعالیت زیادی دارند و انرژی بسیاری را از دست می دهند.

مکمل می تواند انرژی از دست رفته را به بدن او برگرداند. علاوه بر آن در ویتامین، پروبیوتیک های فراوانی وجود دارد که به سیستم گوارشی کمک زیادی می کند و سلامت آن را در پی دارد. استفاده از مکمل می تواند از ریزش موی حیوان جلوگیری کند و او را از بیماری های پوستی دور کند. ویتامین های ب ۱، ب ۱۲، ب ۶ و ویتامین دی سیستم ایمنی بدن دینگو را تقویت می کند و از بیمار شدن او جلوگیری می کند.

مکمل توله سگ ها و سگ های بالغ متفاوت است. برای تهیه بهترین مکمل باید از یک دامپزشک کمک گرفت. دامپزشک با توجه به فعالیت هایی که سگ در روز دارد و با توجه به نژاد و سن او، بهترین مکمل را تجویز می کند که باید دقیقا طبق دستور او مصرف شود. استفاده بیش از حد از ویتامین ها مشکلات بسیار زیادی به وجود می آورد. بیماری های کبدی و دیر هضم شدن غذا از این مشکلات می باشند.

آیا می توان دینگو ها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد؟

همانطور که در مطالب بالاتر به آن اشاره شد دینگو ها سگ های وحشی هستند که به هیچ عنوان میانه خوبی با انسان‌ها ندارند. آنها معمولاً دور از انسان ها زندگی می کنند و فقط برای حمله به دام ها و احشام است که به سکونتگاه های انسان نزدیک می شوند. این طور که در بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته در رابطه با تاریخچه و منشا این نژاد سگ به نظر می‌ رسد که آنها فقط در دوره کوتاهی از زمان کمی با انسان ها زندگی کرده اند اما خیلی زود به دامن طبیعت بازگشته و در حیات وحش زندگی خود را ادامه داده اند. آنها خلق و خوی وحشی دارند و همین امر تربیت و آموزش آنها را برای سازگاری در محیط های انسانی بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن کرده است.

کدخبر: 911537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟