آیت الله نوری همدانی: چیزی از گرانی و مشکلات مردم کم نشده است / در این چند سال چیزی ارزان نشده است

به گزارش رکنا ، این مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در دیدار با آقای قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به اصول چهارگانه امیر مومنان (ع) در حکومتداری تصریح کردند: حضرت علی (ع) به مالک اشتر وظایف مسئولین در اداره کشور اسلامی را این گونه توصیف نمودند: «جبایه خراجها و جهاد عدوها و استصلاح اهلها و عماره بلادها»؛ یعنی جمع آوری مالیات و نظارت دقیق و صحیح بر بیت المال و استفاده صحیح آن در امور، مبارزه با دشمنان، اصلاح امور مردم و ایجاد زمینه های تربیت و رشد و تعالی برای مردم و آبادی و عمران کشور. این امور باید همواره سرلوحه کارهای مسئولین باشد و از این امور نباید غفلت کرد.

ایشان افزودند: منظور از جمهوری اسلامی، یعنی همین مردم، همانطور که امام فرمودند: اصل همین مردم هستند و باید عنایت و توجه شما به همین مردم باشد که همیشه پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند. باید نظام ما در رسیدگی به مردم الگویی مناسب در جهان باشد.

ایشان در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و کم شدن قدرت خرید مردم خاطرنشان کردند: متاسفانه مردم به لحاظ قدرت خرید دیگر آن توان سابق را ندارند. بیکاری، گرانی کم ارزشی پول ملی این ها اموری هستند که باعث ناراحتی مردم شده است و باید مسئولین امر برای حل این مشکلات و رفع این کمبودها تمام توان و سعی خود را به کار بگیرند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزودند: متاسفانه پول ملی ما کم ارزش شده و قدرت خرید مردم هم کم است، مردم از ما انتظار دارند که مشکلات و نارسایی ها را به گوش مسئولین برسانیم. امیر مومنان (علیه السلام) به مالک اشتر فرمودند:«اللهَ اللهَ فِی الطَّبَقَهِ السُّفْلَی مِنَ الَّذِینَ لاَ حِیلَهَ» باید توجه داشته باشید بیت المال برای مردم است نباید هیچگونه تبعیضی وجود داشته باید تفاوت ها از بین برود و شاهد رفاه و گشایش اقتصادی و ارزانی در سر سفره های مردم باشیم. متاسفانه چیزی از گرانی و مشکلات مردم کم نشده است. در این چند سال چیزی ارزان نشده است، باید با همت مضاعف و برنامه ریزی دقیق مشکلات اقتصادی را حل نمود.

ایشان با اشاره به نقشه ها و توطئه های دشمنان بر علیه نظام مقدس اسلامی افزودند: ما باید آنقدر قوی باشیم که دشمنان جرات نقشه کشی و فکر ضرب زدن به خود راه ندهند. حفظ نظام و یادگارهای امام و پشتیبانی از رهبری از ضروریات است همانگونه که امام و رهبری مکرر در ملاقات هایشان تاکید کرده اند، حل مشکلات اقتصادی مردم و حفظ ارزش های انقلاب و اسلام باید اولیت کار مسئولان باشد. حفظ این انقلاب و نظام با حفظ ارزش ها و حل مشکلات مردم میسر است.

ایشان تعهد همراه با تخصص را از ضروریات انتصابات مسئولان کشور دانسته و خاطرنشان کردند: مردم از ما گِله مند هستند که چرا مشکلات را به مسئولان انتقال نمی دهیم اما مردم باید بدانند که از مشکلات آنها آگاهیم و آن را بیان می کنیم ولی متاسفانه انعکاس داده نمی شود. باید توجه داشت که ما در زمان جنگ به پشتوانه همین مردم در مقابل تمامی دشمنان ایستادیم از این رو عنایت و توجه به این مردم باید سرلوحه تمام کارها باشد امیدوارم در دیدار بعدی این مشکلات حل شده باشد و مردم از اقدامات شما راضی و خوشنود باشند.

منبع : همشهری

کدخبر: 856738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟