مذاکره وزارت کشور ایران با استانداران نجف و کربلا درباره راهپیمایی اربعین

به گزارش رکنا، احمد وحیدی، وزیر کشور صبح امروز در حاشیه نود ‌و سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه ستاد راهپمایی اربعین با حضور نمایندگان وزارتخانه های مختلف برگزار و موضوعات مربوط به این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به موضوعات مطروحه در این جلسه افزود: لزوم آمادگی ‌پایانه‌های مسافربری و جاده ها برای اربعین 1401 و انجام پیش بینی‌های لازم برای تامین آب، برق و سرویس‌های خدماتی نزدیک مرزها مورد بحث قرار گرفت و بنا شد زیر ساخت‌ها تکمیل و بازسازی شوند.

وزیر کشور با اشاره به ضرورت بهبود حمل و نقل جاده ای برای انتقال مسافران اربعین گفت: بنا شد اقدامات لازم صورت بگیرد تا زائران با کیفیت مناسب به مرزها برسند.

وحیدی یادآورشد: در این جلسه درباره تامین بهداشت زائران و نیز رساندن کالاهای اساسی به مرزها بحث و بررسی شد.

وی با بیان اینکه برای انجام مراسم پیاده روی اربعین باید در داخل عراق نیز کارهایی انجام شود، افزود: در این کشور نیز برای میزبانی از زائران باید آمادگی‌هایی ایجاد شود.

وحیدی گفت: کارهای خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی استانداران استان‌های مرزی برای انجام مراسم اربعین صورت گرفته است.

وی با تاکید بر نقش استانداران مرزی در اجرا و آماده سازی امکانات مراسم اربعین گفت: اخیرا معاون امنیتی وزارت کشور در سفر به عراق مذاکراتی با استانداران نجف و کربلا داشتن و این روند تداوم دارد تا آنها هم امادگی های لازم را کسب کنند.

کدخبر: 807732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟