رونق گردشگری کشور آمار خودکشی  را کاهش می دهد + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محسن امامی، عضو هیات مدیره انجمن گردشگران ایران در گفت و گو با رکنا در پاسخ به اینکه آیا در کشورهایی که آمار حضور گردشگر بیشتر است، آمار خودکشی ، افسردگی و... پایین تر است یا خیر گفت: دقیقا همینطور است. توسعه چند وجه دارد. بخش از توسعه، مبتنی بر صنعت، کشاورزی و تکنولوژی است و در بخش دیگر، توسعه مبتنی بر مسائل انسانی است.

وی در تبیین گفته هایش افزود: مهم ترین بخش توسعه انسانی، مربوط به حوزه گردشگری است. کشورهایی مثل اندونزی، مالزی، هندوستان، برزیل، کارائیب، جامائیکا، پورتوریکو و... با وجود اینکه فقیر هستند و میزان توسعه یافتگی شان به اندازه اروپا نیست؛ ولی آمار آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی و افسردگی در آن کشورها بسیار پایین است و همچنین انسان های بسیار شادی دارند.

عضو هیات مدیره انجمن گردشگران ایران تاکید کرد: در توسعه اقتصادی، شاخص ها حرف اول را می زنند. در بخش توسعه اقتصادی، شاخص «تولید ناخالص داخلی» میزان توسعه را مشخص می کند؛ ولی امروزه، این مهم در دنیا تغییر کرده است و شاخصی با عنوان «تولید ناخالص شادی مردم» مهم ترین علت توسعه یافتگی برشمرده می شود؛ بنابراین کشورهایی که شادی بیشتری دارند، توسعه یافتگی بیشتری نیز دارند.

محسن امامی در پایان گفت: در کشورهای حوزه اسکاندیناوی، توسعه شادی بر مبنای ثروت است و شاخص های رفاه اجتماعی بالایی دارند؛ ولی کشورهایی که گردشگرپذیر هستند شاید به لحاظ توسعه شاخص های اقتصادی پایین تر باشند ولی به علت گردشگرپذیرتر بودنشان، از شادی بیشتری هم برخوردارد.

کدخبر: 1044399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی