حضور فعال سازمان محیط‌زیست در کاپ ۲۹

به گزارش رکنا، شینا انصاری، صبح سه‌شنبه در دومین همایش توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در صنایع کشور که در سالن کنفرانس هتل اوین تهران برگزار شد، تصریح کرد: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر برای سازمان حفاظت محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: ناترازی انرژی یک ابر چالش محیط زیستی محسوب می‌شود زیرا در فصول سرد ما را مجبور به استفاده از سوخت‌های سنگین می‌کند و این مساله همزمان با وارونگی دما سلامتی شهروندان را دچار مخاطره جدی می‌کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه این تصمیمات در نهایت ما را با تعارضات جدی اجتماعی رو به رو می‌کند، تاکید کرد: تغییر اقلیم یکی دیگر از تأثیرات این مساله است و اینها پدیده‌های ناگواری است که توسعه انرژی‌های تجدید پذیر می‌تواند از این مساله جلوگیری کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تلاش‌های خوبی برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر انجام گرفته است اما رشد ناچیز نمی‌تواند جوابگوی نیازهای کشور باشد در همین راستا سازمان حفاظت محیط زیست روند سرمایه گذاری در این حوزه را تسریع خواهد کرد و این امر با ارائه مشوق‌ها برای صنایع امکان پذیر خواهد بود.

انصاری، صندوق ملی محیط زیست را ظرفیتی مثبت برای ارائه تسهیلات در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر دانست و افزود: باید دیپلماسی محیط زیستی را در این حوزه تقویت کنیم و از ظرفیت‌های کاپ ۲۹ در باکو و تسهیلات بین‌المللی در این حوزه به صورت ویژه استفاده کنیم.

 

کدخبر: 1044052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟