نامه سرگشاده انجمن اسلامی جامعه پزشکی تامین اجتماعی به وزیر کار

به گزارش رکنا، انجمن اسلامی جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی در نامه‌ای خطاب به احمد میدری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) از ضرورت اصلاح وضعیت درمان و کادر سلامت سازمان تامین اجتماعی نوشتند. در این نامه بر ضرورت تحول در درمان این سازمان و تغییرات در مدیریت این مجموعه تاکید شده است.

متن این نامه سرگشاده را در ادامه می‌خوانید: 

جناب آقای دکتر میدری

وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی

با سلام و احترام

پس از تحولاتی که منجر به انتخاب دکتر پزشکیان به ریاست جمهوری شد، امیدهای بسیاری در ابعاد و حیطه‌های مختلف جامعه به وجود آمد. در حوزه تأمین اجتماعی نیز امیدواری به تغییر وضع موجود و اصلاح، افق روشن‌تری را در برابر دیدگان گشود. تغییر ریل اجرایی و مدیران فعلی که مسبب این وضع هستند، خواسته اصلی اکثریت رأی‌دهندگان به دولت و تفکر اصلاحی اوست و این خود پیامی اعتراضی است که اوضاع اجرایی کشور خوب نیست. شوربختانه، سازمان تأمین اجتماعی کشور با دارا بودن ظرفیت‌های بالا و همچنین وظایف گسترده از این قاعده مستثنی نبوده و در تب ناکارآمدی مدیران ناتوان می‌سوزد. حوزه درمان این سازمان گرفتار مشکلات عدیده‌ای است و قصد داریم در اینجا و به نمایندگی بخشی از اعضای درمان این سازمان نکاتی را به عرض برسانیم: 

۱) پس از نزدیک به یک ماه از انتخاب جنابعالی به‌عنوان وزیر، همچنان هیچ نشانه‌ای از تغییر مناصب وزارت و سازمان‌های تحت پوشش و حتی پست‌های حساس حوزه دفتر وزارت مشاهده نمی‌شود و ادامه‌دار شدن این وضعیت بر نگرانی‌ها و مداخله‌های افراد یا گروه‌های نامربوط در این زمینه افزوده است. 

۲) به نظر می‌رسد درج فراخوان برای انتخاب مدیران کل تعاون، کار و رفاه با شرایط حاکمیتی و اجرایی این سازمان، نتیجه‌بخش نباشد و در این فرایند نیاز به تجدید نظر وجود دارد. آنچنان‌که نظر استانداران در خصوص مدیران استانی این وزارت اهمیت داشته و ادامه فرایند پیشنهادی جنابعالی موجب اتلاف زمان، هزینه و وارد آمدن زیان بیشتر به وزارت متبوع شود. 

۳) انتخاب و انتصاب معاونین جدید این سازمان به انجام نرسیده و زمان‌بر شدن این پروسه در مقایسه با سایر وزارتخانه‌ها، تصویری از ناهماهنگی و ضعف مدیریتی را در برابر افکار عمومی ایجاد نموده است. 

۴) ادامه حضور اعضای جبهه پایداری که از نهادهای مختلف در سطوح مدیران ارشد و میانی این سازمان تزریق شده و کمترین آشنایی با این حوزه و سازمان‌های تحت پوشش ندارند ونفوذ در هیئت مدیره‌های مجموعه اقتصادی شستا و همچنین مدیران استان‌ها که منتسب به این جریان هستند، لطمات شدیدی به اعتماد عمومی خانواده بزرگ وزارت رفاه به‌ویژه سازمان تأمین اجتماعی وارد آورده است. بازسازی سریع این اعتماد و تغییر این مدیران و بازگرداندن آن‌ها به نهادهای خود و همچنین بررسی مجدد جابجایی افراد در روزهای انتهایی دولت پیشین، موضوعی پر اهمیت و البته اجتناب‌ناپذیر است. ادامه‌دار شدن شرایط ناپایدار فعلی موجب به‌هم‌ریختگی و روزمرگی در این سازمان شده و مداخلات بی‌ربط و با ربط را در فرایند انتصابات دامنه‌دار کرده است، آنچنان‌که تشکیل جلسات مکرر با نمایندگان و ارائه امتیاز و کسب حمایت به یک رویه بدل شده است. 

۵) اتکا به دلسوزان و بهره‌گیری از نیروها و مشاورین امین و متعهد به مشی دولت چهاردهم که در ماه‌های گذشته با تلاشی دلسوزانه، در جهت تغییر ریل اجرایی کشور تلاش کرده و از جمله نتیجه مبارک آن حضور جنابعالی در مسند وزارت شد، می‌تواند باعث کاهش تردیدها در تصمیم‌گیری شود. 

جناب آقای دکتر میدری، در پایان به عرض می‌رسانیم که در کارنامه جنابعالی تجربه هشت سال معاونت رفاه این سازمان می‌درخشد و دانش و چهره علمی-اجرایی و تخصص شما در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی از فرصت‌های نصیب شده این سازمان است. این امید را داریم که با حضورتان در سطحی بالاتر، این دانش و تخصص صرفاً در صفحات کتاب‌های تألیف شده و روی کاغذ باقی نمانده و اثربخشی مثبت آن و همچنین تحقق شعارهای عدالت‌محورانه رئیس‌جمهور محترم را عموم جمعیت کشور که بخش اعظمی از آن افراد تحت پوشش اعم از بیمه‌گزاران، کارگران شریف و بازنشستگان گرامی هستند، شاهد باشند. ما دغدغه‌مندان حوزه درمان و از مطالب گران و دلسوزان حوزه صنفی این سازمان در این زمینه همراه و یاور شما هستیم. 

کمیته صنفی انجمن اسلامی جامعه پزشکی سازمان تأمین اجتماعی

کدخبر: 1040577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟