توضیح درباره بهینه‌سازی حرکت‌ قطارهای مترو

به گزارش رکنا،«سید جعفر تشکری هاشمی» رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران و شرکت متروی تهران در یک تصمیم جدید حرکت قطارها را بهینه کرده‌اند و با این اقدام فاصله اعزام قطارها را زیاد کرده‌اند، با توجه به نزدیک شدن به ایام مدارس و اول مهرماه این تصمیم مشکلاتِ بسیاری برای شهروندان را ایجاد خواهد کرد، آیا شورای شهر به این موضوع ورودی خواهد داشت؟ گفت: درباره این موضوع از همکاران شرکت بهره‌برداری مترو سوال کردم که آن‌ها در این باره چند نکته را توضیح دادند که قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: شرکت بهره‌بردار مترو تاکید داشت با توجه به گرمایش هوا و زودتر شروع شدن ساعات کاری در محیط‌های کار اداری، ساعات صبح‌گاهی را یک ساعت افزایش داده‌اند و خدماتی کاهش پیدا نکرده است و از این جهت هماهنگ با سیاست‌های دولت توانسته‌اند سرویس‌ها و خدمات خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که برای شهروندانی که در ساعات صبح‌گاهی از مترو برای شروع کار اداری استفاده می‌کردند، مشکلی ایجاد نشود.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر این باتوجه به اینکه ما با پدیده تعمیرات قطعات دائما مواجه هستیم شاید این مقطع از سال زمان مناسبی برای این موضوع باشد و به دلیل کاهش تعداد مسافران مترویی در طول تابستان تعدادی از قطارها را برای انجام تعمیرات از رده خارج کرده‌اند ولی این موضوع حداکثر تا نیمه شهریور خواهد بود و از نیمه شهریور تمام قطارها با حداکثر ظرفیت خدمات خود را شروع می‌کنند تا ما با سفرهای پایان شهریور و شروع سال تحصیلی مشکلی نداشته باشیم.

 تشکری هاشمی تصریح کرد: به نظرم توضیحات شرکت بهره‌بردار مترو قانع کننده بود و این موضوع کمک می‌کند تا با شروع سال تحصیلی با حداقل مشکلات مواجه باشیم و انشالله سفرهای شهروندان با مترو به صورت دقیق‌تر در سال تحصیلی آینده رقم بخورد.

 

کدخبر: 1036932 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟