۳ هکتار از اراضی حیات‌وحش موته گرفتار حریق شد

به گزارش رکنا، به نقل از ایسنا، منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه (۱۳شهریورماه) اظهار کرد: در حادثۀ موته که روز گذشته در ساعت ۴ بعدازظهر وقوع یافت و اطفای آن تا ساعت ۷ شب به‌طول انجامید، هیچ‌گونه خسارتی درخصوص حیات‌وحش آن گزارش نشده است.

او با تأکید بر اینکه حادثه براثر خطای انسانی بوده است، ادامه داد: این آتش‌سوزی به‌همت نیروهای روستای رباط ترک در استان مرکزی و یگان حفاظت از منابع طبیعی خاموش شد. درواقع، موته میان دو استان اصفهان و مرکزی قرار دارد و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست است. موته به‌طور دقیق‌تر میان میمه و دلیجان است و نقاطی چون محلات و گلپایگان را در بر می‌گیرد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: حیات‌وحش موته ۲۰۵هزار هکتار دارد و گونه‌های جانوری‌اش به‌خصوص آهوی ایرانی آن مشهور است.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون دو منطقۀ محیط‌زیستی در اصفهان دچار حریق شده است، اظهار کرد: دالان کوه نیز پیش از این دچار حریق شده بود. بنابراین، باید گفت که درمجموع از ابتدای سال ۱۴۰۳ شمسی تا امروز، حدود ۵ هکتار از پوشش‌های گیاهی در مناطق محیط‌زیستی استان اصفهان براثر آتش‌سوزی خسارت دیده است.

کدخبر: 1036750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟