عضو شورای شهر : شهردار تهران «سلطان وعده‌های بی سرانجام» است

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا در جریان دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورا در خصوص عدم پاسخ شهرداری تهران به برخی تذکرات اعضای شورا متذکر شد: شورای ششم در سؤال از شهردار، بدون رودربایستی عمل کرده و تلاش کرده شهرداری را که کمتر علاقمند به پاسخگویی است؛ پاسخگو کند. در مقابل اصحاب رسانه به صراحت می‌گوییم که ما برای پاسخگو کردن شهردار تهران با موانع مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستیم و همانطور که پیش از این هم ذکر شده، حتماً در خصوص این موانع و حمایت‌هایی که متأسفانه صورت می‌گیرد؛ با صراحت با شهروندان تهرانی مطرح خواهیم کرد. 

وی در ادامه تصریح کرد: شهردار باید توجه داشته باشد که نمی‌تواند به طور مستقل و بدون در نظر گرفتن سیاست‌ها و برنامه‌های شورا عمل کند و رفتار و عملکرد درست یا غلط وی، حتماً به مجموعه شورای ششم آسیب خواهد زد. 
رئیس کمیته نظارت شورا با اشاره به رویکرد و بیان رسانه‌ای در خصوص عملکرد شهردار تهران گفت: امروز ادبیاتی که رسانه‌ها تحت عنوان «سلطان وعده‌های بی سرانجام» به کار می‌برند؛ ادبیاتی است که به ما ضربه خواهد زد. تبدیل شدن شهردار تهران به سلطان وعده‌های بی سرانجام، اتفاقی است که می‌تواند برای ما مشکل آفرین باشد و قبلاً در این باره به وی تذکر داده شده است اما گویا گوش شنوایی وجود نداشته و شهردار دغدغه‌های خود را دنبال می‌کند. همان گونه که اشاره شد؛ سودای سیاست و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منتج به سخنانی شده که نباید فراموش کنیم. 
اقراریان ادامه داد: مفهومی در ادبیات تحت عنوان « وعده سر خرمن » وجود دارد که به وعده‌ای که به آن عمل نمی‌شود؛ اطلاق می‌شود. ما باید مراقب این نکته باشیم که در فضای سیاسی کشور با مدیران و مسئولانی مواجه نباشیم که در ایام انتخابات وعده سر خرمن داده و تصور کنند که جامعه فراموش می‌کند. جامعه فراموش نخواهد کرد. در بزنگاه انتخابات حتماً مردم تصمیم مقتضی را خواهند گرفت. 
وی در ادامه در خصوص انتصابات جدید در شهرداری تهران در کسوت سرپرست گفت: امیدواریم کسانی که در این جایگاه قرار می گیرند؛ حتماً فرآیند قانونی را طی کرده و تطابق شرایط با اساسنامه را داشته باشند و این سرپرستی‌ها در سال آخر مدیریت شهردار تهران، طولانی نشود.
کدخبر: 1036021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟