توسعه مجموعه جهانی تخت جمشید با اجرای ۱۶ طرح / تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی تخت جمشید در الویت است

به گزارش رکنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، محمد ثابت اقلیدی  در جلسه شورای هماهنگی توسعه مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: تعداد ۱۶ طرح توسعه تخت جمشید تهیه‌شده که هم‌اکنون این طرح‌ها از مرحله برآورد تا ورود به سامانه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: عمده این پروژه‌ها  مربوط به زیرساخت‌های تخت جمشید در بخش آب ، برق ، خدمات گردشگری و حفاظت و مرمت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس مهم‌ترین پروژه خدماتی به گردشگران  در این زیرساخت  را بیش از ۸۰ سرویس بهداشتی، نوسازی سیستم‌های تابلوهای برق و تأمین آب پردیس تخت جمشید و تأمین روشنایی مسیر ۴ کیلومتری ورود به تخت جمشید بیان کرد.

بنابراین گزارش اسفندیار عبدالهی نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی با اشاره به ظرفیت عظیم مجموعه جهانی تخت جمشید، تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی این مجموعه را از اولویت‌های مهم برشمرد.

در این جلسه علیرضا عسکری چاوردی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید نیز گفت: همکاری‌های مشترک نماینده مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی و پشتیبانی منسجم از توسعه تخت جمشید همراه با تلاش‌های مدیریتی گسترده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس زمینه توسعه تخت جمشید در حوزه‌های سه‌گانه مأموریتی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیش‌ازپیش فراهم‌شده است.

گفتنی است جلسه شورای هماهنگی توسعه تخت جمشید با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید   مسئولان شهرستان مرودشت در پایگاه میراث جهانی تخت جمشید تشکیل شد.

تعداد ۱۶ طرح توسعه تخت جمشید تهیه‌شده که هم‌اکنون این طرح‌ها از مرحله برآورد تا ورود به سامانه مورد بررسی قرار گرفت و از ۷ پروژه در حال انجام بازدید میدانی به عمل آمد.

کدخبر: 1034481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟