چمران برای شرکت در نشست بریکس به روسیه می‌رود

به گزارش رکنا، مهدی چمران برای شرکت در نشست مجمع بین المللی شهرهای کشورهای عضو بریکس (BRICS IMF) با محوریت، توسعه و ایجاد همکاری های شبکه ای در موضوعات مختلف با کشورهای آسیایی، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا و همچنین مجمع دستور کار اقلیمی بریکس در شرایط کنونی، فردا (سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳) به مدت ۴ روز عازم شهر مسکو کشور روسیه خواهد شد.

در این سفر، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران ، او را همراهی خواهد کرد.

قرار است مهدی چمران ضمن سخنرانی در مراسم افتتاحیه این مجمع در دو نشست توسعه دیپلماسی پارلمانی در سطح پایتخت ها و کلان شهرهای کشورهای حوزه بریکس و نشست دستور کار اقلیمی بریکس سخنرانی هایی را ارائه کند. 

بنابراین گزارش، هدف بنیادی مجمع، توسعه همکاری‌های بین المللی میان شهری و میان پارلمانی و تغییر شیوه‌های نوآورانه در توسعه پایدار سیاست‌های کلان می‌باشد.

این رویداد از سوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، بنیاد روس کانگرس (Roscongress)، وزارت خارجه روسیه و دولت مسکو حمایت می‌شود و از سال ۲۰۲۰ رویداد BRICS IMF در تقویم رسمی رویدادهای کشورهای شرکت کننده در انجمن بین المللی بریکس گنجانده شده است.  

گفتنی است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۵ هزار نماینده از بیش از ۱۰۰ کشور و ۸۰ منطقه روسیه در این رویداد شرکت خواهند کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، همچنین، علاوه بر برنامه اصلی، نمایشگاهی با حضور شرکت کنندگان و شرکای کلیدی نیز در حاشیه مجمع به شکل B۲B و B۲G، کنفرانس‌های تجاری، رویدادهای مطبوعاتی، ارائه سخنرانی از سوی شهرهای عضو بریکس و سایر شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

کدخبر: 1033794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟