اهمیت حضور مردم در ثبت جهانی دره خرم آباد/ به «خرم» و «آباد» شدن خرم آباد کمک کنید!

به گزارش رکنا، ابوطالب شفقت امروز (۳۰ مرداد ماه) در جلسه رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد در محل استانداری لرستان ، اظهار کرد: با مشارکت اجتماعی می‌توان موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد را رفع کرد و تا قبل از حضور ارزیابان یونسکو می‌توان منظر شهر را بهسازی و پاکسازی کرد.

وی با دعوت از مردم در این زمینه و در راستای مشارکت اجتماعی، ادامه داد: ثبت جهانی دره خرم‌آباد باعث رونق تولید و مشارکت اجتماعی می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا تلاش کنند.

استاندار لرستان ثبت جهانی دره خرم‌آباد را از اولویت‌های اصلی مدیریت استان دانست و گفت: باید قبل از حضور ارزیابان یونسکو همه مشکلات و موانع ثبت جهانی رفع شود.

شفقت با اشاره اقدامات گسترده انجام‌شده در این زمینه، بیان کرد: نظافت رودخانه، توسعه بهداشت محیط و آماده‌سازی، بهسازی و آسفالت مسیر روستاها در دستور کار قرار دارد.

وی آثار تاریخی و طبیعی دره خرم‌آباد را از جمله زیرساخت‌های مهم گردشگری دانست و اظهار کرد: وجود این آثار طبیعی و تاریخی می‌تواند زمینه جذب گردشگران خارجی را ایجاد کند.

استاندار لرستان افزود: مردم باید همکاری کنند تا شهرستان خرم‌آباد، خرم و آباد شود و زمینه توسعه اقتصادی حوزه گردشگری در استان ایجاد شود.

کدخبر: 1031756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟