مسجد جامع تبریز لَنگِ رطوبت‌زدایی و تعامل میراث و اوقاف!

به گزارش رکنا، این در حالی است که نظارت گردشگری بر مجموعه‌های تاریخی بر عهده میراث فرهنگی است و ثبت این مجموعه به نام میراث فرهنگی صورت گرفته و  به نظر می‌رسد معضل تعطیلی همیشگی سرای مظفریه بازار تبریز در ایام نوروز و تصمیم یک جانبه بازاری‌ها در این مورد هم در حال تکرار شدن است.

 این مقام مسئول در مورد مرمت و بازسازی مسجد جامع تبریز نیز، عدم مشارکت و تمایل نداشتن اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی را از علل عدم رطوبت‌زدایی از مسجد عنوان کرده و خاطرنشان می‌کند: مجموعه مسجد جامع تبریز شامل شش مسجد بزرگ و دارای هزینه‌های نگهداری بسیار زیاد است و قانونا، متولی مساجد اداره اوقاف است که می‌توانند از محل درآمدهایشان، اعتباری نیز به این منظور اختصاص دهند و مسجد با مشارکت دو جانبه، مرمت شود.

 به گفته زواری، ۳۰ مسجد در مجموعه بازار تبریز وجود دارد که میراث فرهنگی توانایی کافی، بودجه و اعتبار مورد نیاز و نیروی کار لازم را جهت نگهداری مرمت و بازسازی تمامی آن‌ها ندارد. او با بیان این مطالب می‌گوید: تنها ۵.۵ کیلومتر طول راسته‌های بازار تبریز است و اداره کل میراث فرهنگی با خیل عظیمی از پروژه‌های نیازمند توجه و اعتبارات کم، مواجه است.

 

کدخبر: 1031646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟