طی یکسال گذشته سرماخوردگی ها ثبت و رصد شده؛ سویه های ضعیفی از کروناست

شهنام عرشی ،رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره  افزایش بیماری های واگیر دارد در تابستان  به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: از سال گذشته تا کنون تمام سرما خوردگی های که به مراکز درمانی  وزارت بهداشت مراجعه می کنند ثبت و رصد می شود.

او د ر ادامه اعلام کرد:سرما خوردگی های تابستان سال گذشته اکثریت  سویه های جدید و ضعیفی ازکرونا بوده است.

شهنام عرشی درباره  وضعیت امسال بیماری های واگیرر گفت:امسال هم اکثر سرماخوردگی ها بر اثر ابتلا به بیماری کرونا است.ولی خوشختانه در حال حاضر ضعیف است.

او با تاکید بر این که سویه های کرونا مرتبا در حال تغییر هستند افزود: سویه های که در این یک سال اخیر شناسایی شده، سویه های خطرناکی نیستند اما می توانند در افراد آسیب پذیر ،مسن و با بیماری های زمینه ای خطر ناک باشد

این استاد بیماری های عفونی  در ادامه می گوید: پیشنهاد می شود این افراد در برخورد با کسانی که به سرما خوردگی مبتلا هستند مراقبتهای بیشتری داشته باشند وخودرا دار معرض این بیماری قرار ندهند.

او با هشدار به این افراد گفت:افرادی که واکسیناسیون شدن ممکن است  دوباره به این سویه های جدید مبتلا شوند اما  علائم خفیف تری داشته باشند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت  تاکید کرد:افراد برحسب وضعیت جسمانیکه دارند ممکن است علائم متفاوت باشد عمدتا در افراد واکسینه شده و یا افرادی که چندین مرتبه به کرونا مبتلا شدند انتظار علایم شدیدی نداریم مگر اینکه سن بالا داشته باشند و یا دچار نقص ایمنی و بیماری زمینه ای  باشند.

این  متخصص بیماری هاغی عفونی هر کسی علائم سرما خوردگی داشت خود را به مدت 3 روز  قرنطینه کند و به اجتماعات عمومی وارد نشوند.در برابر با سالمندان مراقبت های ویژه ای داشته باشند و مدام دست های خود را بشویند و مایعات فراوان بنوشند.

او با این هشدار افزود:تب بالا در سرما خوردگی ساده نباید بیشتر از 2 روز طول بکشد و اگر تب  افراد مبتلا بیشتر از این 2 روز طول کشید حتما به مراکز درمانی مراجعه کند.  

 

کدخبر: 1029267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟