جزئیات جذب معلمان جدید از زبان وزیر آموزش و پرورش / امسال هم کمبود معلم داریم؟

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، رضامراد صحرایی ، درباره کمبود معلم برای مهرماه سال جاری اظهار کرد: کمبود معلم در مدارس موضوع جدیدی نیست، ما در یک دوره‌ای تا ۳۵۰ هزار معلم هم کمبود داشتیم.

وی با بیان اینکه استخدام تنها راه جبران کمبود معلم نیست، افزود: دولت سیزدهم بحران مدیریت کمبود که از سوی دولت قبل ۳۵۰ هزار نفر اعلام شده بود را به خوبی مدیریت کرد و این کمبود اکنون به ۱۷۶ هزار نفر رسیده است که در سال تحصیلی جدید با ورود ۱۰۵ هزار نفر به عرصه تعلیم و تربیت، تا حدود زیادی این کسری جبران خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و آزمون های استخدامی که انجام داده‌ایم را داریم که این تعداد، تاریخی‌ترین استخدام کشور در این وزارتخانه به شمار می رود.

صحرایی یادآورشد: همچنین بخش دیگری از کمبود معلم از طریق بکارگیری معلمان فعلی و ظرفیت بازنشستگان تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: مهر امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و نظام سازماندهی طراحی شده، مشکلات مهر سال گذشته را نخواهیم داشت و در حالی سال تحصیلی آغاز می‌شود که موضوع کلاس‌بندی بزرگ تر انجام می‌شود که اگر کسری هم در منطقه‌ای وجود دارد، خیلی سریع قابل جبران باشد.

مهر سال گذشته وزارت آموزش و پرورش با کمبود معلم به گونه‌ای مواجه شد که بسیاری از کلاس‌های درس در یک ماه اول سال تحصیلی معلم نداشتند و این کسری با جذب ۷۰ هزار معلم در آزمون استخدامی جبران شد.

کدخبر: 1021271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟