معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کجاست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، صادق ستاری فرد ، نامی آشنا در وزارت آموزش و پرورش که در زمان وزارت یوسف نوری ، بر مسند معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نشست. او چندی بعد، سمت های دیگری نیز از جمله سخنگوی آموزش و پرورش و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع را نیز از آن خود کرد.

اسفند ماه سال 1401 بود که خبر تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ۱۴۰۱ فرهنگیان، نام صادق ستاری فرد را بر سر زبان ها انداخت. کسی که می بایست با برنامه ریزی به موقع، پرداخت حقوق آخرین ماه فرهنگیان را ساماندهی می کرد و آنها را در مهم ترین روزهای سال، که تعطیلات نوروز باشد، دست خالی رها نکند.

یازدهم فروردین ماه سال 1402، وزارت آموزش و پرورش در بیانیه ای اعلام کرد: در پی دستور کتبی وزیر محترم آموزش و پرورش در مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۹، قصور منجر به تاخیر و نحوه پرداخت به‌موقع حقوق اسفند ماه فرهنگیان محترم، متوجه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دفتر برنامه و بودجه و اداره کل مالی تشخیص داده شد، که بدون تردید برخورد قانونی برابر با ضوابط به عمل خواهدآمد.»

با این وجود، هیچ برخوردی با معاون برنامه ریزی و توسعه منابع نشد تا اینکه در شهریور 1402، علی فرهادی ، به جای صادق ستاری فرد، بر مسند معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع نشست و ستاری فرد، فقط در جایگاه معاونت تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه باقی ماند.

در واقع از زمان فاجعه عدم پرداخت به موقع حقوق معلمان در اسفندماه 1401 تاکنون، نام صادق ستاری فرد، به ندرت شنیده شد. کسی که می بایست بر سلامت حدودا 17 میلیون دانش آموزان توجه داشته باشد است؛ اما سعی دارد در سکوت، جایگاه خود را حفظ کند و با نینداختن نام خودش بر سر زبان ها، از یادآوری ایراداتی که به نوع عملکرد او در جایگاه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دارد، سرپوش بگذارد.

نمونه آن، پیگیری های خبرنگار رکنا از روابط عمومی آموزش و پرورش مبنی بر ارائه آماری از میزان چاقی و اضافه وزن دانش آموزان طی دو هفته اخیر، بی پاسخ مانده است. 

دکتر هانیه جوکار، مشاور تغذیه و رژیم درمانی پیشتر به رکنا گفته بود: در حال حاضر 60 درصد مردم ایران دچار اضافه وزن و چاقی هستند. طبق آمار و بررسی های صورت گرفته اکثر مبتلایان به چاقی میان 7 الی 18 سال هستند. از هر 3 دانش اموز یک نفر دچار اضافه وزن است به این معنا که اگر 16 میلیون دانش اموز را در نظر بگیریم 5 میلیون نفر دچار اضافه وزن و چاقی هستند. 

این آمار در حالی مطرح می شود که صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت فعلی وزارت آموزش و پرورش، طرح «کوچ» را که به پایش کنترل وزن و چاقی دانش آموزان می پرداخت را حذف کرد و برای آن «هیچ» جایگزینی در نظر نگرفت. 

از سویی دیگر،  کمبود ۱۸ هزار مربی و مراقب سلامت در مدارس شهری نیز از جمله مواردی است که این معاونت می بایست نسبت به رفع آن اقداماتی داشته باشد و البته گزارش این اقدامات را در اختیار رسانه ها قرار دهد که به نظر می رسد، ماندن ستاری فرد در سایه، به ارتباط با رسانه ها اولویت دارد!

کدخبر: 1013174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟