امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان ۱۲ استان

به گزارش رکنا از هلال احمر، بابک محمودی روز جمعه با اشاره به انجام ۱۰۴ مورد عملیات سیل و آبگرفتگی ، از شرکت بیش از ۸۰۰ امدادگر در امدادرسانی خبر داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی از یکم تا هشتم تیر ١٤٠٣ و تا ساعت ۵ و ۳۰ صبح امروز (جمعه) گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ١٢ استان متاثر شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان، ۱۰۴ مورد عملیات امدادی انجام شده است، ادامه داد: در این مدت به هزار و 804 نفر امدادرسانی شده، ۴۲۵ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۲۱۷ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی گفت: در این حوادث پنج نفر از هموطنان جان باختند که چهار نفر مربوط به حادثه سیل ( سه نفر رودبار و یک نفر سوادکوه) و یک نفر به دلیل رعدو برق در سراب بوده است؛ ضمن آنکه یک نفر در سوادکوه و یک نفر در کلیبر مفقود شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در این مدت ۲۱۳ تیم امدادی شامل ۸۱۴ امدادگر، در عملیات تخلیه آب ۳۵۸ واحد مسکونی شرکت کردند و امدادگران ۸۹ دستگاه چادر، ۲۷۲ تخته پتو، ۱۳۸ تخته موکت، ۵۹ ست ظروف، ۲۷۴ کیلوگرم نایلون، ۱۳۴ البسه و ۹۹ بسته غذایی را بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع کردند.

امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان ۱۲ استان

 

کدخبر: 1012831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟