والدین فرزندانشان را مسئولیت پذیر تربیت نمی کنند / کاهش تمایل به ازدواج در دختران و پسران برابر شده است

  دکترحسین روزبهانی به خبرنگار سلامت رکنا گفت: عوامل مختلفی کاهش تمایل به ازدواج  در جوانان را در حاضر در جامعه افزایش داده است.که مهم ترین آنها عبارتند از تربیت نادرست والدین نسبت به فرزندانشان(سبک نادرست فرزند پروری)، که فرزندانشان را مسئولیت پذیر تربیت نمی کنند. قبل از اینکه به چالش های زندگی برخورد کنند والدینشان مشکلاتشان را حل میکنند و باعث میشود کودکان هویت زودرس داشته باشند و مشکلات بزرگی در تصمیم گیری داشته باشند. و برعکس زمانی که فرزند به چالش برخورد میکند والدین مشکلش را  حل میکنند هویت دیررس پیدا میکنند و نمیتوانند از پدر و مادرشان جدا باشند.

و یکی دیگر از عوامل این است که زمانی که فرزندانمان میتوانند با جنس مخالفشان به راحتی وارد رابطه های قبل از ازدواج بشوند، دیگر نمیخواهند زیر بار فشار و مسئولیت های زندگی باشند.و مورد دیگر، تبلیغات ضد ازدواج است. که این روزها فضای مجازی را تحت پوشش قرار داده است.

مشکلات اقتصادی، عدم تمایل به ازدواج را چندین برابر کرده است

وی تاکید داشت : کاهش تمایل به ازدواج در دختران و پسران برابر شده است. چرا که خانواده ها دختران را برای پذیرش مسئولیت در ازدواج تربیت نکرده اند.

روزبهانی با ابراز تاسف از اینکه عشق به فرزند آوری بعد از ازدواج کم شده است، گفت: با ترویج این تفکر که کنترل جهان را در دست گرفته ایم، روش های مختلفی را برای کنترل جمعیت و منابع طبیعی به کار می گیرند. یک زمان با آوردن یک بیماری در جهان باعث کشته شدن خیلی از آدم ها می شوند و در ادامه داروهای آن بیماری را می آورند که در آینده  همان داروها به افراد صدمه میزند و آنها را نابود می کند. تفکر دیگر اینکه شما هیچ لحظه ایی را در دنیا بدون جنگ نمی بینید. استفاده از مواد مخدر  خود منجر به دوری از  ازدواج و فرزندآوری می شود.

 

 

 

تماس با ما : 23051497

 

 

 

 

کدخبر: 1007263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدیه قزوینیان
آیا این خبر مفید بود؟