بازنشستگان، دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را؟!

به گزارش رکنا، مدبر در یادداشتی به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نوشت : جناب «سالاری»، مردم «دم خروس را باورکنند یا قسم حضرت عباس را؟»

مدیرعامل محترم تامین اجتماعی، در سال قبل و حتی در آخرین مصاحبه چند روز قبل اعلام کرد: افزایش سالانه و مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین اعمال و احکام جدید صادر می شود. حال بگذریم که در تاریخ اعلام شده هم تاخیر ایجاد شد ولی نکته مهم تر این که احکام صادر شده فقط چند ساعت بیشتر عمر نداشت و حذف شد! سازمان تامین اجتماعی به نقل از مدیرعامل، وعده 24 ساعته برای حل مشکل را داد اما پس از 24 ساعت، اعلام شد که خطای نرم افزار است و تا آخر اردیبهشت احکام اصلاح می شود!

برای اولین بار «مرحوم» نرم افزار مقصر اعلام شد!! اکنون این سوالات مطرح است که احکام ناقص الخلقه چگونه شکل گرفت و به مرحله اعلام رسید و در دستگاه بزرگی مانند تامین اجتماعی کسی به این خطای نرم افزاری پی نبرد؟ مگر در دستگاهی با این عظمت، عملیاتی که با روح و روان ده ها هزار بازنشسته سر و کار دارد به این سادگی روی خروجی سایت قرار می گیرد؟

آن هم اشتباهی که بدون عینک دیدنی است. در این عملیات، حتی افزایش ناچیزی که در مرحله اول همسان سازی برای بازنشستگان اعمال و در آخرین فیش حقوقی اسفند 99 پرداخت شده بود به صورت کامل اجرا نشد و مرحله دوم همسان سازی که هم وزیر محترم رفاه و هم مدیرعامل از آن خبر دادند به کلی در احکام سطوح میانی اعمال نشد.

جناب «سالاری»! شما قبل از مصوبه مجلس بارها اعلام کردید که همه ساز و برگ ها آماده است و در صورت تصویب اعتبار، مرحله دوم همسان سازی اجرا خواهد شد و تاکید کردید که سازمان آمادگی دارد اما پس از تصویب اعتبار از سوی مجلس گفتید برای این که از تجربیات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری استفاده شود در فروردین 1400 افزایش سالانه و مرحله دوم در احکام اعمال خواهد شد! در چند روز قبل نیز خبر از عملیات سنگین و دقیق کارشناسان دادید و گفتید فاصله حقوق بازنشستگان کشوری با تامین اجتماعی 130 درصد بوده و این خلأ برطرف شده است، اما اکنون حتی مرحله اول هم در سطوح میانی لحاظ نشده است و از مرحله دوم که خبری نیست!! بالاخره مصوبه مجلس نادیده گرفته شد و آوار سنگین بر روح و روان ده ها هزار پیش کسوت فرود آمد و همچون توپی بود که دیوار اعتماد بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی را فرو ریخت.این سوال را نیز زنده کرد که آیا بعید نیست که همین اشتباه نرم افزاری در محاسبات دیگر درخصوص احکام اولیه نیز انجام شده باشد؟!

بالاخره بر فرض این که بپذیریم اشتباه نرم افزاری بوده و از دید کارشناسان فرار کرده و در ردیف خطاهای متداول است اما اکنون با این ضربه شدیدی که به روح و روان ده ها هزار پیش کسوت خورده است چه باید کرد و چگونه آن را باید جبران نمود؟ دیوار فرو ریخته اعتماد عمومی را چگونه باید بازسازی کرد؟ قبول دارید این خطای به قول شما نرم افزاری، «هیزم» تنور بدخواهان به جمهوری اسلامی شد؟ همچنین قبول دارید موتور حضور مردم در انتخابات را به شدت دچار روغن سوزی کردید؟ می پذیرید که اگرچه به صورت غیرعمد به ده ها هزار بازنشسته و پیش کسوت خسارت جبران ناپذیری وارد شد؟ جان سخن این که افکار عمومی به خصوص بازنشستگان منتظرند تا با اقدامی شجاعانه، آستین بالا بزنید و حفره ایجاد شده را به نوعی ترمیم کنید که دیوارهای خراب شده مورد بازسازی قرار گیرد و مقصر یا مقصران که به طور قطع فراتر از نرم افزار بوده اند به خوبی شناسایی شوند و موضوع آسیب شناسی شود؛ بالاخره شفاف سازی کنید. البته انتظار افکار عمومی این است که مدعی العموم هم به کمک مدیران دلسوز سازمان وارد عمل شود تا از سویی احقاق حق بازنشستگان و از سوی دیگر اجر مدیرانی که صادقانه در سازمان خدمت می کنند در این بلبشوی اوضاع از بین نرود. به طور حتم جامعه بازنشستگان، قدردان زحمات کسانی هستند که بی سر و صدا و بی ادعا کار می کنند و دعاگویند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟