ابراهیمی : مسئولان برای «ارز آوری» اجازه شکار به توریست ها می دهند+فیلم
حجم ویدیو: 17.51M | مدت زمان ویدیو: 00:02:23

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، فیلمی مبنی بر حضور شکارچیان خارجی در ایران واکنش های بسیاری را در پی داشت. بعضی از فعالان محیط زیست مدعی شده اند اینگونه اجازه شکار صادر کردن ها به نوعی حراج حیات وحشت ایران است . روزگذشته در پی اعتراضات فعالان محیط زیست اعلام شد که مجوز شکار برای اتباع خارجی لغو شد.

سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر  لغو مجوز شکار برای اتباع خارجی خبر داد بیان داشت :امسال تعداد مجوزهای شکار برای اتباع غیر ایرانی ۲۰۰ مجوز بود که لغو شد.

ابوالقاسم ابراهیمی، فعال محیط زیستی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص علل صدور اینگونه مجوزها که صدمه به محیط زیست کشور می زند چنین گفت: جانوارانی که پیر یا کم جان می شوند باید خوراک پلنگ، گرگ، روباه و... شوند. اما در کشور ما سیاست بر این است که به جای گرگ و پلنگ این جانوران پیر و کم جان به توریست ها داده شوند. محیط بان، پیرهای گله را پیدا کرده و به توریست های شکارچی نشان می دهد، تا آنها را شکار کنند. توریست های شکارچی دوربین های مجهزی دارند و خطا نمی کند. از سوی دیگر لاشه جانوران نیز به محیط بانان می رسد.

وی با اشاره به این که همین شلیک ها مشکلات زیادی به وجود می آورد، تاکید کرد: شلیک ها در گله استرس به وجود می آورد. در حالی که فصل بارداری حیوانات است این استرس را به آنها وارد می کنند. دو ماه از فصل جفت گیری این حیوانات می گذرد و استرس دوران بارداری و زایمان حیوانات را با مشکل روبرو می کند.

ابراهیمی با اشاره به این که مسئولان برای «ارز آوری» اجاره شکار به توریست ها می دهند، افزود: یکی از تفریحات توریست های روسیه، آلمان، فرانسوی و انگلیس ها در ایران شکار است. البته توریست های عربی برای شکار پرنده «هوبره» به ایران می آیند و اغلب اوقات این پرنده را زنده گیری می کنند تا درکشور خودشان از آنها نگهداری کنند.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 540997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟