توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره طرح ملی مسکن

به گزارش رکنا ، محمد اسلامی صبح امروز در حاشیه کلنگ‌زنی طرح اقدام ملی مسکن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز تقریبا در همه استان‌ها پروژه اقدام ملی مسکن شروع شده در حال حاضر بیش از ۱۸۰ هزار واحد عملیات اجرایی را در سطح کشور آغاز کردیم که در مراحل گوناگون است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت بحث این است که طرح اقدام ملی مسکن در تعدادی از استان‌ها توسط سازندگان احداث می‌شود در تعدادی از شهرها که مشکل زمین نداریم و متقاضیان هم تعدادشان زیاد نیست زمین را به مردم واگذار می‌کنیم که خود احداث را شروع کنند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در برخی شهرها شاهد بودیم که تا ۶۰ درصد کسانی که ثبت‌نام کردند واجد شرایط نیستند یعنی قبلا از زمین، مسکن و تسهیلات استفاده کردند این غربالگری را که تمام کنیم مرحله بعدی ثبت‌نام و پروژه بعدی شروع می‌شود شروع پروژه‌های بعدی متناسب با متقاضیان واقعی خواهد بود.

اسلامی افزود: به نظر بنده اکنون ۴۰ درصد را خود مردم واگذار کنیم و ۶۰ درصد را سازندگان انجام دهند چون برخی شهرها تقاضای بیشتری داریم، شهرهای بزرگ زمین‌مان محدود‌تر است به همین دلیل باید سازندگان بسازند تا از تراکم بیشتر استفاده شود.

وی بیان کرد: مهم‌ترین موضوع این است که این پروژه‌ها یا متقاضیان مشخص از اول آغاز می‌شوند؛ بنابراین چون متقاضی مشخص است با همان سلایق و ضوابط آغاز می‌شود، امیدوارم تا انتها هم دقیق پیش برود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان در ارتباط با مسکن مهر نکا یادآور شد: در مورد مسکن مهر ۶۴ واحدی نکا صبح امروز جلسه داشتیم، اول مردم باید تعهدات را انجام‌ دهند، قرار داد با بانک ببندند تسویه حساب با سازنده داشته باشند تا بقیه مشکلات جزیی حل شود، از این ۶۴ واحد فقط ۱۴ واحد قرارداد بسته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟