فرماندار هشترود: پیشرفت های بعد از انقلاب اسلامی غیر قابل چشم پوشی است

به گزارش رکنا، وی گقت: حاکمیت مردمی را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران عنوان نمود و افزود: این مهم در سایه تاریخی ترین خواسته ملت ایران به وقوع پیوست و حضرت امام خمینی (ره )نیز با ولی نعمت خطاب نمودن مردم بر ارزش و اهمیت والای مردم همواره تاکید داشت و خود را مخلص مردم می دانست.

امینیان همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه ایشان همواره اعلام کرده اند که هر کجا مردم در صحنه بوده اند, ما پیروز میدان بوده ایم اظهار امیدواری کرد در سایه حق تعالی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و پشتوانه ملت عزیز ایران, انقلاب ما بتواند با صلابت و استواری در مسیر آرمان های خود پیش رود.

امینیان با اشاره به اینکه رسیدن به مقام خدمت گزاری به خلق نیز از برکات انقلاب اسلامی است, خاطر نشان کرد: ایام الله دهه فجر نیز فرصت مغتنمی است تا ما بیش از پیش در کنار مردم باشیم و از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را پیگیری نمائیم.

وی با بیان اینکه شواهد عینی رفاهی از قبیل گازرسانی, برق رسانی و .. در مقایسه با دوران قبل از انقلاب گویای آن است که تلقی منفی و نادرست عده ای از نامناسب بودن وضعیت نباید معیار ارزیابی ها قرار گیرد و در این مسیر خطا نیفتیم که پیشرفتی بعد از وقوع انقلاب رخ نداده است و در مسیر طبیعی نمایی برکات روزافزون انقلاب اسلامی نیفتیم و با وجود یک یا چند مشکل, پیشرفت های غیر قابل چشم پوشی بعد از دوران انقلاب را نادیده بگیریم.

مطالبه گری بحق مردم را در راستای رفع نواقص و مشکلات باید به دیده منت پذیرفت و در مسیر حل آن گام برداشت

فرماندار هشترود با بیان این مهم که مطالبه گری بحق مردم عزیز را در رفع مشکلات مختلفی که گریبانگیر هستند نیز به عنوان خادمان این ملت به دیده منت می پذیریم و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که این کمبودها و نواقص را رفع نمائیم و در برآوردن این خواسته های مردم را در حد توان بکوشیم.

توسعه روستایی و کاستن از میزان مهاجرفرستی شهرستان از طریق تغییرات مدرن کشاورزی و دامپروری باید محور فعالیت ها قرار بگیرد.

امینیان, توسعه روستایی و رفع معضل مهاجرت را در این راستا, یکی از مهمترین مسائلی عنوان نمود که باید در رفع آن گام های عملی مؤثری برداشته شود و اظهار داشت: هشترود از زمان های قبل از انقلاب تا کنون مهاجرفرست ترین شهرستان استان بوده و هست و این امر نشان می دهد در این زمینه باید به فاکتورهای درآمدزایی و اشتغال که در رضایت مردم منطقه به ویژه نسل جدید تاثیر بسزایی دارد, توجه ویژه داشته باشیم.

وی در این زمینه, مدرنیزه کردن کشاورزی, تنوع بخشی به کشت محصولات,توسعه دامپروری به اشکال مختلف و مدرن را به عنوان عوامل مهمی که می تواند در ایجاد انگیزه برای تداوم این دو صنعت مهم در روستاها و پیشگیری از مهاجرت اثرگذار باشد , بسیار مهم قلمداد کرد.

نماینده عالی دولت در هشترود با اشاره به این مهم که روستاها به عنوان محل تولید و تامین امنیت غذایی کشور و کالاهای استراتژیک از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار هستند اذعان داشت: جهاد کشاورزی شهرستان هشترود نیز تلاش های خوبی در این زمینه انجام می دهد و من امیدوارم در سال های آتی شرایط مناسب تری در روستاهای شهرستان شاهد باشیم و از میزان مهاجرت به صورت جدی کاسته شود.

امینیان در این راستا, ایجاد زنجیره فرآوری و ارزش دهی به محصولات کشاورزی تولیدی منطقه را به عنوان ایجاد محل درآمد چندبرابری و افزایش سود حاصل از زحمات کشاورزی با عملی نمودن این مهم در عرصه کشاورزی در منطقه را حائز اهمیت خواند و گفت اگر تلاش ها در این زمینه به نتیجه برسد, روزی فرا خواهد رسید که مر م منطقه علیرغم داشتن امکانات زندگی کردن در شهر , روستاها و فعالیت در آن را ترجیح دهند و معنای واقعی توسعه را شاهد باشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟