خطر راهیابی زباله های ایذه به اولین محل ورود پرنده های مهاجر سیبری + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از بهمن ماه سال گذشته، آن هم زمانی که شهردار ایذه استعفا کرد، شورای شهر این شهرستان، دچار چالش هایی شد که مستقیما بر روند فعالیت های شهرداری تاثیر گذاشت. در واقع شورای شهر به جای اینکه به حل مشکلات مردم و مطالبه از شهرداری بپردازد، درگیر فرایند انتخاب شهردار شد و در این مسیر، تا کنون چند سرپرست آمده و رفته اند ولی هیچکدام ماندگار نشدند.

یکی از شهروندان ایذه به رکنا می گوید: شورای شهر و شهرداری ایذه به جای رسیدگی به مشکلات ما، درگیر مشکلات درون سازمانی خودشان شده اند و ما را در میان مشکلات رها کرده اند. ما سال هاست با موضوع جمع آوری پسماند در ایذه مواجهیم و کسی به فکر حال ما نیست. فرمانداری، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و شورای شهر مقصران اصلی این شرایط هستند.

کیانی، دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ایذه به یکی از آلوده ترین شهرهای خوزستان تبدیل شده است تاکید می کند: وقتی یک شهر مثل ایذه که به عنوان یکی از شهرهای زیبای گردشگری استان شناخته می شود، چنین وضعیتی دارد، وای به حال شهرهایی که اصلا نام و نشان شناخته شده ای ندارند. کانال عبور فاضلاب که از وسط بازارچه پر تردد عبور می کند که بیش از 3 هزار نفر از اهالی شهرستان، مستقیم و غیرمستقیم در معرض خطرات و آلودگی های کانال قرار می گیرند.

سلامت دانش آموزان در معرض خطر است

کیانی می افزاید: در کنار این کانال یکی از مدارس اصلی شهر ایذه قرار دارد و محل اصلی عبور و مرور این دانش آموزان و والدینشان است. همچنین انتهای این کانال به کتابخانه، خیابان اصلی و... منتهی می شود؛ لذا خطر بیمار شدن افراد زیاد است. ما بارها به شهرداری و شورای شهر مراجعه کرده ایم؛ ولی وقعی به نامه نگاری های ما گذاشته نمی شود و عملا یک شهر رها شده است.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان در ادامه می گوید: از سویی دیگر، شهرداری بخشی از مسیر عبور فاضلاب را مسقف کرده است که در زمان بارش باران و تلمبار شدن زباله ها، می تواند به شدت آسیب زننده باشد. 

دادستانی به نوع عملکرد شهرداری و شورای شهر ایذه در جمع آوری پسماند ورود کند

او در پایان تاکید می کند: تنها امید شهرداری و شورای شهر ایذه به این است که بارندگی های فصل سرما شروع شود و در نهایت زباله ها جا به جا شوند. این در حالی است که در چنین شرایطی، در نهایت زباله ها به تالاب میانگران که یکی از زیباترین تالاب های خوزستان است وارد می شود. این در حالی است که این تالاب، اولین محل کوچ پرنده های سیبری است. این تالاب، بزرگترین آبخوان ایذه است و به طور کلی آب این شهرستان را تامین می کند. اگر باران سیل آسا رخ دهد، مشخص نیست چه خسارتی بر جای خواهد گذاشت. مردم منتظر هستند در این شرایط که سلامت مردم به خطر افتاده است، دادستانی ورود و موضوع را پیگیری کند. 

کدخبر: 1051977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟