فیلم محافظان سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در تشییع پیکر سردار نیلفروشان

بنابراین گزارش ، مراسم تشییع شهید نیلفروشان با حضور مقامات لشکری و کشوری در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

در این مراسم که سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار علی فدوی، سردار حسین نجات، سردار محمدعلی جعفری، محسن رفیق‌دوست، سفیر یمن در تهران و جمعی از چهره‌های سیاسی و نظامی حاضر هستند، محمود کریمی به مداحی و نوحه خوانی پرداخت.

شعار حیدر حیدر مردم

سردار اسماعیل قاآنی ، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که غیبت او در انظار عمومی در دو هفته اخیر خبرساز شده بود، در برنامه‌ای زنده از تلویزیون دیده شد.

مردم حاضر در مراسم بدرقه سرلشکر شهید نیلفروشان در فرودگاه مهرآباد تهران، با مشاهده سردار قاآنی شعار حیدر حیدر سر دادند.

براساس اطلاعات برخی منابع غیر ایرانی، سردار قاآنی در ماموریت‌های سپاه پاسداران در جریان مبارزه و درگیری با کارتل‌های مواد مخدر برای نفوذ از افغانستان به استان خراسان و حمایت سپاه پاسداران از «جبهه متحد اسلامی ملی برای نجات افغانستان»، یا جبهه شمال، علیه طالبان در اواخر دهه ۱۹۹۰ درگیر بوده است.

در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶ او به‌عنوان معاونت اطلاعات ستاد مشترک سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد. سپس، تا سال ۱۳۹۸ جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بود. با کشته‌شدن قاسم سلیمانی، سردار قاآنی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب شد. این مسئولیت‌ها نشان‌دهنده نقش مهم او در ساختار نظامی و امنیتی ایران است.

در فضای مجازی فیلمی از یک مقام عالی‌رتبه ایرانی منتشر شده که توسط محافظان با مسلسل M-249 Saw مجهز به اپتیک Aimpoint احاطه شده است. به نظر می‌رسد این شخص سردار قاآنی باشد.

سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس.

کدخبر: 1051930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی