حفر تونل مخفی به کنیسه کلیمیان توسط دزدان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از دستگیری باند حفاران غیرمجاز در ارومیه که قصد دست اندازی به یک کنیسه را داشتند، خبر داد.

سرهنگ بهزاد حجابی، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جوامع محلی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در بافت تاریخی ارومیه اقدامات لازم برای دستگیری این افراد در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش رکنا، او افزود: در نتیجه با تعامل و همکاری اطلاعاتی با همیاران میراث‌فرهنگی، با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان و هماهنگی‌های صورت گرفته با کلانتری ۱۳انتظامی شهرستان طی عملیات هوشمندانه باند حفاران غیرمجاز در محل حفاری دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: این افراد در داخل منزل شخصی خود واقع در محدوده بافت تاریخی و در مجاورت کنیسه کلیمیان ارومیه به صورت مخفیانه اقدام به حفر تونل منتهی به کنیسه تاریخی کرده بودند.

سارقان به کنیسه کلیمیان دستبرد زدند

حجابی تصریح کرد: در این عملیات ضمن دستگیری دو حفار غیرمجاز، تعدادی آلات و ادوات حفاری از قبیل سیم برق، قرقره، طناب و سطل کشف و ضبط شد.

او در پایان گفت: همچنین تعدادی اشیاء سفالی و سفال‌های شکسته هم در اطراف تونل حفر شده مشاهده و ضبط شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟