تهیه ۱۰۶ دستگاه خودروی حمل زباله برای روستاهای لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ حمزه مویدی نژاد با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ روستا در لرستان وجود دارد و طبق سرشماری سال ۹۵، ۳۵ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند.

وی با اعلام این خبر که برای اولین‌بار کد دستگاه اجرایی برای ۲۵ دهیاری استان اخذ شده است اظهار داشت: برای اولین‌بار مجوز به‌کارگیری ۱۱۸ نیروی مورد نیاز دهیاری‌های استان در قالب قرارداد کار معین نیز گرفته شده است.

موئدی تصریح کرد: ۲۲۹۸ پروژه عمرانی توسط دهیاری‌های استان با رقم اعتباری ۳۳۹۳ میلیارد ریال اجرا شده است که ایجاد زمینه اشتغال ۳۷۸ نفر در روستاها از طریق ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه فراهم شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان با اشاره به اینکه مجوز تأسیس دهیاری برای ۱۶۵ روستای جدید در استان صادر شده است بیان داشت: درجه ۱۳۵۹ دهیاری استان ارتقاء یافته است که با این اقدام ۳۵ درصد از تمام مجوزهای صادره در سطح کشور در سال جاری برای استان لرستان بوده است.

وی افزود: ضریب نفوذ گازرسانی به روستاهای استان ۹۸.۸ درصد است که ۱۲.۳ درصد نسبت به متوسط کشوری بالاتر است

موئدی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار مترمربع از سال ۱۴۰۰ تاکنون از معابر روستاهای لرستان از محل اعتبارات قیر رایگان انجام شده است گفت: حجم عملیات اجرا شده در این بخش با میزان آسفالت اجرا شده در ۱۲ سال قبل برابری می‌کند.

وی به بهره مندی تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق اشاره کرد و عنوان داشت: اولین طرح گردشگری روستایی توسط دهیاری‌ها در روستای دراسپر شهرستان دورود در راستای شناسایی روستاهای دارای ظرفیت گردشگری و ترغیب دهیاران جهت تعریف طرح‌های درآمدزا با موضوع گردشگری در حال انجام است.

 

امین پارسا/ لرستان

کدخبر: 1049038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟