محل دقیق هزینه کرد مشارکت 6 میلیارد تومانی شهرداری در راهپیمایی اربعین مشخص نیست + فیلم
حجم ویدیو: 17.74M | مدت زمان ویدیو: 00:02:25

راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع مذهبی شیعیان است. راهپیمایی اربعین همه ساله با حضور پرشور شیعیان برگزار می شود. البته در سال گذشته شیوع کرونا مانع برگزاری پرشور راهپیمایی اربعین شد. در این میان امسال هم فقط 60 هزار نفر از ایران آن هم به شرط عبور از مرز هوایی می توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند. شهرداری تهران قصد دارد در صورت تصویب شورای شهر، مبلغ 6 میلیارد تومان در راهپیمایی اربعین مشارکت کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران در تذکری خطاب به علیرضا زاکانی، شهردار تهران درباره لایحه دو فوریتی شهرداری برای مشارکت در راهپیمایی اربعین گفت: محل هزینه کرد دقیق این لایحه مشخص نیست و عبارت ها به صورت کلی ذکر شده است. بخشی از این هزینه ها مربوط به اقدامات فرهنگی است. این در حالی است که تجربه شده که اگر ما هر اقدامی را بدون در نظر گرفتن شاخصه های فرهنگی آن انجام دهیم، چندان مطلوب نیست. بنابراین لازم است معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این زمینه توضیحات بیشتری را ارائه کند.

وی افزود: مطابق آخرین اطلاعات واصله من، با وجود این که زائران به صورت هوایی به راهپیمایی اربعین می روند، اما دولت عراق با برگشت زمینی زائران موافقت کرده است که البته این اطلاعات غیررسمی است. بنابراین بهتر است شهرداری به برگشت زائران به شهرهای خودشان بدون صورت گرفتن هر گونه تجمع و معطلی و شیوع کرونا کمک کند.

اقراریان تاکید کرد: شهرداری تهران می تواند به موکب های ایرانی نیز کمک کند که بتوانند زائران را با رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار یکدیگر اسکان دهند. بنابراین دوستان شهرداری باید توضیح دهند که هزینه 6 میلیارد تومانی را برای چه اقداماتی قرار است انجام دهند.

گفتنی است؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران امروز شخصا برای پیگیری دو لایحه اول خود، یکی مربوط به آسیب های محله نفرآباد شهر ری و دوم مربوط به مشارکت مالی شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین به صحن شورا آمده است.

کدخبر: 720336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟